Plots zet iemand zijn domicile op ons adres

Tingtong
Topic Starter
Berichten: 88

Plots zet iemand zijn domicile op ons adres

#1 , 15 jan 2024 20:18

Even uitleg, bijna dertig jaar geleden een hevige scheiding doorgemaakt .Onlangs overleed mijn ex waar er twee kinderen waren die ik dan even lang niet meer gezien heb en zelfs niet meer weet hoe ze er uitzien en waar ze wonen. Van de jongste weet ik dat dit een zwaar probleem geval is , drugs verslaving en nooit een slag gedaan . We dachten daar al lang niet meer aan tot vandaag de wijk agente met papieren afkwam dat die persoon zen domicile op mij adres had gezet en dit kwam nazien. U moet weten dat we in de Ardennen wonen en ons adres bijna niemand weet. Nu weet ik dat daar schulden zullen aan vast hangen van hem of erger. Heb de agente laten weten dat daar geen sprake van is en deze hier niet woonachtig is . Nu wat staat mij te doen om zelf niet door toedoen van een ander in de problemen te geraken.
Bedankt voor de info.

LeenW
Berichten: 12852

#2 , 15 jan 2024 20:23

Agent heeft zijn werk correct gedaan, de domicilie gaat nu geweigerd worden waardoor u veilig bent. Wat u zelf nog kan doen is dit op te volgen.

Tingtong
Topic Starter
Berichten: 88

#3 , 15 jan 2024 21:26

LeenW Bedankt voor de info, spijtig dat men actie moet ondernemen ,ongerust lopen door toedoen van anderen waar men niks mee te maken heeft . Triestig.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 19 jan 2024 19:19

Nu wat staat mij te doen om zelf niet door toedoen van een ander in de problemen te geraken.
Ga zelf naar gemeente, en zeg dat betrokkene NIET bij u woont

Agent gaat dat ook doen, maar u zorgt dat de boodschap daar zeker aangekomen is

Je kan gemeente ook vragen om niemand nog beginnen in te schrijven, zonder uw voorgaande toelating

mbbs1024
Berichten: 477

#5 , 22 jan 2024 01:37

Ik vraag me hierbij af hoe het mogelijk is dat om het even wie zomaar zijn domicilie ergens kan zetten, zonder toestemming van de eigenaar of huurder van het pand.

LeenW
Berichten: 12852

#6 , 22 jan 2024 08:23

Mening van de eigenaar is hier toch irrelevant? Anders zou het wel heel simpel zijn om bv. iemand met schulden te laten inwonen zonder de domicilie daar te zetten. Het is de wijkagent die beslist of iemand wel of niet ergens woont.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 22 jan 2024 10:33

Ik vraag me hierbij af hoe het mogelijk is dat om het even wie zomaar zijn domicilie ergens kan zetten, zonder toestemming van de eigenaar of huurder van het pand.
Je gaat naar gemeente: "ik woon op adres zus en zo ..."

In een gemeente die niet of niet iedereen controleert die zich ergens domicilieert, kan dat dus ... en het gebeurt effectief.

Terug naar “Andere”