Verweer GAS parkeerboete

446092892
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verweer GAS parkeerboete

#1 , 22 dec 2023 15:03

Hallo,

Ik ontving op 7 juni 2023 een GAS boete van een overtreding op 23 maart 2023.
Ik stuurde op 16 juni 2023 een verweer, maar blijkbaar zat er een fout in het e-mailadres. (mijn fout)
Op 2 augustus ontvang ik een schrijven dat ik geen verweer indiende en nog niet betaalde en alsnog moest betalen.
Ik heb dezelfde dag mijn verweer geforward, zodat de originele datum zichtbaar was en gevraagd dit alsnog te behandelen.
Ik ontvang op 27 november 2023 schrijven dat de GAS-ambtenaar het niet behandeld gezien het niet tijdig ontvangen werd.

Kan ik hiermee naar de rechter? Of zou deze evenzeer oordelen dat het verweer te laat was?

Graag advies hierin.

Sirkii
Berichten: 5420

#2 , 22 dec 2023 17:26

Welke rationele argumenten heb je om de GASboete te betwisten? Met rationele argumenten kan je nog naar de vrederechter maar t zal je veel tijd kosten. Ik heb een paar jaar geleden met succes zonder advocaat een parkeerboete in t stadt aangevochten maar t heeft mij veel energie en tijd gekost.. Is t sop de kool waard ?

Franciscus
Berichten: 38614

#3 , 22 dec 2023 22:57

GAS boeten komen voor politierechtbank.
Dat gebeurd automatisch na verloop van termijnen als en niet ingaat op de mogelijkheid tot betalen bij de sanctionerende ambtenaar.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9780
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 23 dec 2023 12:18

GAS boeten komen voor politierechtbank.
Dat gebeurd automatisch na verloop van termijnen als en niet ingaat op de mogelijkheid tot betalen bij de sanctionerende ambtenaar.
GAS-Boete werd definitief en inbaar door niet tijdig en correct indienen van verweer ...
Beslissing van 7 juni is dan definitief

Beroepstermijn bij politierechtbank is niet enkel voorbij, die is er nooit geweest wegens geen bezwaar ingediend ...

30 dagen na ontvangst PV, verweertermijn bij GAS-ambtenaar
Na op verweer volgende negatieve beslissing GAS-ambtenaar, heb je 30 dagen om in beroep te gaan bij politierechtbank.


Ze wachten nog lang alvorens aan te manen ... dat kost geld natuurlijk, dus niet te snel doen

Inazuma
Berichten: 9780
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 23 dec 2023 12:19

Waarom is uw mail niet onbestelbaar teruggekomen, als u een fout adres gebruikte ?

Erwin134POL
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#6 , 24 dec 2023 09:31

Bij de meeste overheidsinstellingen en bedrijven zijn de meldingen voor onbestelbare mails uitgeschakeld om geen info vrij te geven over werknemers of de IT beveiliging. Je kan altijd een automatische leesbevestiging vragen als je een mail verstuurt, meestal wordt deze wel nog toegelaten.

Terug naar “Andere”