Onterechte boete, deels geseponeerd maar nu toch gerechtsdeurwaarder

Nodig
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Onterechte boete, deels geseponeerd maar nu toch gerechtsdeurwaarder

#1 , 09 mei 2023 14:58

Hallo

Ik kreeg onterrechte parkeerboetes 4 dagen op rij voor dezelfde overtreding, die heb ik betwist en zijn geseponneerd, blijkbaar werd de 1e boete niet betwist. Ondertussen heeft de schuldeiser een gerechtsdeurwaarder aangesteld. Hierdoor is de kost van de boete x6. Ik kan geen antwoord meer krijgen van de schuldeiser en de gereschtdeurwaarder blijft maar extra brieven sturne en dus kosten maken.

Natuurlijjk kan ik gewoon betalen maar principieel doe ik het niet, boete was onterrecht en ik kan dit bewijzen.
Wat moet ik doen?

- Schuldeiser aankagen?
- Kan ik ervoor zirgen dat de gerechtsdeurwaardre zijn werken on hold zet?

Meer info volgt
Thanks

LeenW
Berichten: 12863

#2 , 09 mei 2023 15:21

Maakt niet echt uit of u de boete onterecht vindt of niet, als u ze niet (correct?) betwist heeft, loopt alles gewoon door.

Franciscus
Berichten: 38616

#3 , 09 mei 2023 20:33

Schuldeiser? boetes ook parkeerboetes worden door de overheid opgelegd en gevorderd.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9781
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 09 mei 2023 22:33

Ik kreeg onterrechte parkeerboetes 4 dagen op rij voor dezelfde overtreding, die heb ik betwist en zijn geseponneerd, blijkbaar werd de 1e boete niet betwist.
Wat voor "boete" was dat, want zo te horen geen gewoon verkeersPV
GAS ?

Waren de parkeer "boetes" allemaal onterecht, ook de eerste ?
Dan had je ze allemaal moeten betwisten.
Als je dat niet doet heb je die niet betwist ook al waren er nog X andere wel betwiste voor dezelfde feiten, en gaat de mallemolen verder.


Als dezelfde inbreuk meermaals geverbaliseerd werd moet je uiteraard wel de eerste betalen.

Ondertussen heeft de schuldeiser een gerechtsdeurwaarder aangesteld.
Is dat invordering van een GAS-PV ?
Hierdoor is de kost van de boete x6. Ik kan geen antwoord meer krijgen van de schuldeiser en de gereschtdeurwaarder blijft maar extra brieven sturne en dus kosten maken.
En hoe langer je wacht, hoe meer het gaat oplopen.

Als je het niet betwist hebt is dat je eigen fout ...
boete was onterrecht en ik kan dit bewijzen.
Daar is het te laat voor als men aan gerechtsdeurwaarder toe is ...
Dat is stap 1 vd gerechtelijke invordering

mava105
Berichten: 22280
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 10 mei 2023 11:20

En dan AANGETEKEND betwisten, en niet per telefoon , of SMS.

Nodig
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 10 mei 2023 20:40

Bedankt voor de reacties.
Inderdaad: dezelfde inbreuk werd meermaals geverbaliseerd, deze extra boetes werden geseponeerd na betwisting.
Echter de initiele boete was ook onterecht mijn inziens: verkeersbord is niet zichtbaar.
Het gaat dus wel degelijk om een gewone parkeerboete.
Ik heb uiteidenlijk 1 boete betaald maar blijkbaar niet de juiste (de 1e) wegens verhuis en slechte admin van mijn kant.

De gerechtsdeurwaarder liet slechts 2 weken tussen zijn verschillende brieven, heb ik dan geen recht op een maand om te reageren?
Tevens werd er bij die eerste 2 brieven geen documentatie toegevoegd, enkel bij de 3e brief kreeg ik een overzicht van de boete en aanmaningen.
Hierbij beweerde de gerechtsdeurwaarder aangebeld te hebben, maar dit hebben ze nooit gedaan, we waren de ganse dag thuis..

Lijkt me 'standaard' manier van werken maar niet in overeenstemming met de gedragsregels voor gerechtsdeurwaarders?

Alvast bedankt voor jullie input

Terug naar “Andere”