Drugs, Politie, GSM

Simsalabim
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Drugs, Politie, GSM

#1 , 26 mei 2016 18:22

Stel, ik als 16 jarig persoon wou (hypothetisch gezien) eens wiet proberen, ik vind een dealer koop (ik herhaal: hypothetisch gezien) wiet en mijn dealer wordt 6 maanden later opgepakt (samen met een vriend waarvan ik zijn nummer kreeg). Het dealen liep via sms. Maar nu wil ik weten wat de consequenties kunnen zijn, mijn nummer is verandert, om helemaal andere redenen en ik ben nooit in contact gekomen met politie.

Ik weet niet wat ze mogen en wat ze niet mogen bijvoorbeeld zijn gsm wordt helemaal onderzocht en wat gebeurt er precies als ze op mijn naam uitkomen? Mogen ze dan zomaar mijn huis onderzoeken? Mogen ze een urine-test doen? En mogen ze mijn gsm helemaal checken? (Vertel me eventueel alle andere mogelijke consequenties, maar vooral bovenstaande)

Even voor de duidelijkheid, dit is een puur hypothetisch verhaal. Het is niet echt. 8_)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38607

#2 , 26 mei 2016 20:39

Dat kan ook hypothetisch gezien via een mandaat van onderzoeksrechter.
Gezien de 'war on drugs' en de 'BOM' wetgeving zijn al dit soort onderzoeken mogelijk.
Uiteraard geld voor u ook de 'Salduz' wet en de wet Francimont.
Meestal gebeurd zo'n huiszoeking vanaf 5 uur 's morgens tot 21 uur maar 's nachts kan ook indien aan de 'hypotetische ' voorwaarden voldaan wordt.

Uiteraard allemaal hypothetisch 8_)

Maxime03
Berichten: 167
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 jun 2016 22:22

Hypothetisch gezien zullen ze inderdaad de GSM van de dealer uitlezen. Ze zullen bijgevolg ook op zoek gaan naar bepaalde afnemers. Als ze trouwens kunnen bewijzen dat de dealer ook verkocht aan minderjarigen, dan is dit een bezwarende omstandigheid.
Weet dat een gsm-nummer steeds Te traceren is, ook wanneer u deze niet meer gebruikt kan er alsnog nagegaan worden wie de gebruiker was.

Reclame

Terug naar “Andere”