onderzoek mogelijke deelname aan terroristiche groepering

jul
Topic Starter
Berichten: 1

onderzoek mogelijke deelname aan terroristiche groepering

#1 , 22 nov 2015 00:36

enkele maanden geleden is er bij mij thuis een huiszoeking geweest ivm mogelijke deelname aan een terroristische groepering en dit door de anti- terreurcel van de federale politie. Hierbij zijn verschillende zaken in beslag genomen (vooral electro, sleutels). Nu enige tijd geleden heb ik alles terug gekregen. Heb toen nagevraagd waarom men bij mij komt omwille ik de voorbije jaren al verschillende screening heb doorstaan en dit allemaal positief was alsook een uitreiking van een wapenvergunning. Ze hebben mij verteld dat ze niets over het onderzoek kunnen zeggen. Het onderzoek naar mij is dan volgens hun nu afgelopen. Ik ben tewerkgesteld in de bewakingssector. Heb wel een 2 weken geleden een weigering gehad van mijn veiligheidscertificaat voor te werken op de Europese Top. Mijn vraag is ten eerste ga ik ooit te weten kunnen komen waarom men bij mij uitkomt of inkijk in het dossier alsook heeft dit invloed op verlenging van ministriele badge wanneer deze zou moeten vernieuwd worden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 22 nov 2015 10:51

U kan altijd op het parket inzage vragen in het dossier. Let wel, zolang het onderzoek nog lopende is (het kan zijn dat u maar 1 van de mogelijke sporen was), blijft dit geheim, en zal u het dus niet mogen inkijken.

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#3 , 29 nov 2015 19:20

Om redenen van nationale veiligheid kan men sowieso toegang weigeren tot gegevens waarover men over u beschikt, kan ontsnapt worden aan motiveringsplicht voor beslissingen etc. Dat kan zeer ver gaan en zeer vervelende gevolgen hebben, bv indien u ivm uw functie een veiligheidsmachtiging nodig mocht hebben (is iets anders dan de extra screening die men doet voor beveiliging van een EU-top of dergelijke). Indien u er negatieve gevolgen mocht van ondervinden, zet dan alles op papier en vraag het Comité P en het comité I om uw dossier te herevalueren.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

Terug naar “Andere”