invordering belastingsteruggave voor correctionele boete

jefvu
Topic Starter
Berichten: 1

invordering belastingsteruggave voor correctionele boete

#1 , 24 mar 2015 18:29

ik ontving afgelopen week een kennisgeving van aanwending van een teruggave met referte 650410807 van het
team inning ric Antwerpen 2. Bij deze werd mij medegedeeld dat mijn teruggave van 2.430,94€ volledig werd ingehouden
voor aanwending van schulden.

Na telefonisch contact met bovenstaande dienst vernam ik dat ik de fod penale boeten Turnhout diende te contacteren
aangezien op hun verzoek betreffende inhouding geschiedde.

Ik vernam van fod penale boeten Turnhout dat hun vraag tot invordering gebaseerd was op vermeende openstaande saldo's
van boeten ten gevolge van uitspraken door de correctionele rechtbank in 2007 & 2008.
Het betrof hier dossiers met respectievelijk refertes C07/1044 & C08/926 ten bedrage van 4475,41€ & 588,70€.

Voor dossier C07/1044 werd indertijd tussen de fod penale boeten en mezelf een afbetalingsplan overeengekomen.
Dit bedrag werd alzo gedeeltelijk afgelost tot 2 jaar geleden. Toen overleed mijn vader en werd bij het afhandelen van de
erfenis openstaand saldo onmiddellijk gevorderd. Dit werd toen door mijn moeder betaald na afhandeling van het erfenisdossier bij de notaris.


Voor dossier C08/926 waar volgens de fod penale boeten nog een bedrag van 588,70€ zou verschuldigd zijn is de redelijke termijn tot invordering verstreken.
Dit aangezien het een boete naar aanleiding van een uitspraak in 2008 betreft en de verjaringstermijn van straffen van geldboeten uit correctionele uitspraken
5 jaar bedraagt.

Wat betreft dossier C07/1044 gebeurd rechtzetting van de invordering. Wat betreft dossier C08/926 wordt de invordering gehandhaafd.
Dit werd mij telefonisch medegedeeld door de ambtenaar van de fod penale boeten in Turnhout

Vandaag ontving ik per post overzicht teruggaven... wat de referte C08/926 betreft gebeurden 2 aflossingen:
22/12/2008 2145€ werd inbeslag genomen geld op mijn vraag aan de fod overgemaakt
22/03/2010 door inhouding belastingteruggave

Doet deze laatste inhouding mijn verjaringstermijn van die datum opnieuw lopen of...

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding