Iets in het buitenland gebeurd

patje161265
Topic Starter
Berichten: 50

Iets in het buitenland gebeurd

#1 , 12 jan 2015 20:24

Ik ben met een Filippijnse gehuwd met wie ik een dochtertje heb. Mijn dochtertje is op de Filippijnen geboren en zodus zolang ze op de Filippijnen was dan ook Filippijnse. Ze heeft een Filippijns paspoort waarop staat als nationaliteit Filipino.
Mijn vrouw en dochter zijn nu in Belgie met een visum D met zicht op gezinshereniging, het is nu een kaart F 5 jaar geldig maar ook met de vermelding verblijfsvergunning voor een familielid van een burger van de Unie.
Nu is er iets verschrikkelijks gebeurd, mijn moeder die medicatieverslaafd is en vooral aan morfine, en dat geeft oa waanideeën, is aangifte gaan doen dat ik mijn dochter zou verkracht hebben omdat ik ze af en toe naar het wc deed (maar tewel met deur open en ik buiten wachten tot mijn dochtertje gedaan had of mijn vrouw kwam mijn dochtertje voorthelpen) en omdat mijn dochtertje af en toe in haar blootje liep. Niet te geloven hé maar toch is het zo en met als gevolg dat de politie binnengevallen is mijn vrouw en mijn kinderen meegenomen hadden. Op de dag dat dat gebeurde heeft mijn vrouw ontdekt dat ik ooit eens met haar zuster erotisch geflirt had. Voor mijn vrouw was dat dus hetzelfde als ik met haar zuster naar bed ben geweest. En plots begint ze me te beschuldigen dat ik ons dochter heb betast toen we nog op de Filippijnen waren.
Natuurlijk klopt dat allemaal niet en ik heb daar bewijzen van door oa getuigeverklaringen vanop de Filippijnen, ik heb zelfs op sms staan dat ze zegt dat ze ondekt over mijn zogenaamd en volgens haar bedrog met haar zuster en die sms is verzonden op de dag dat ze me betichtte in haar verhoor.
Nu waarvoor dit bericht.
Er zijn geen bewijzen dat er iets in Belgie is gebeurd, medisch onderzoek van de kinderen zijn volledig negatief, laptop onderzoek is niets bezwarends gevonden. Ze hebben enkel over een feit, dat nooit gebeurd is op de Filippijnen.
België is toch niet bevoegd om mij eventueel te vervolgen voor iets dat gebeurd is op niet Belgisch grondgebied. Komt er nog bij dat mijn dochter toen geen Belgische was.
Ik vind het heel straf, want ooit heb ik eens doodsbedreigingen gekregen vanuit de filippijnen en ik ben daarvoor naar de politie gegaan en de politie zei tegen me dat ze geen pv konden opmaken omdat het iets is vanuit de Filippijnen en daar kan Belgie niet voor optreden. Dus waarom stelt de politie dan wel een pv op over een feit, dat dan nog nooit is gebeurd, op de Filippijnen? Is dat geen procedurefout?
Bedankt voor uw antwoord

PS IK BEN ECHT ONSCHULDIG!!!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 12 jan 2015 20:28

Een Belg kan in België zeker en vast vervolgd worden voor daden gepleegd in het buitenland. Dat gebeurt regelmatig.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

patje161265
Topic Starter
Berichten: 50

#3 , 02 feb 2015 18:44

Neen kan dus niet heb het ondertussen aan mijn advocaat gevraagd. Filippijnen is niet belgisch grondgebied en het slachtoffer dat geen slachtoffer is, is ook geen Belgische maar Filippijnse

Reclame

Rikderee
Berichten: 65

#4 , 03 feb 2015 10:36

Neen kan dus niet heb het ondertussen aan mijn advocaat gevraagd. Filippijnen is niet belgisch grondgebied en het slachtoffer dat geen slachtoffer is, is ook geen Belgische maar Filippijnse
Er zijn wel uitzonderingen op die regel.

patje161265
Topic Starter
Berichten: 50

#5 , 22 feb 2015 16:57

Neen geen uitzonderigen. Heb het al laten natrekken.

Ik heb het aan Comité P gevraagd en die zeggen dat belgische politie niet bevoegd is. Trouwens dat niet gebeurd feit is met een filippijnse en niet met een belgische

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#6 , 22 feb 2015 17:34

Wishfull thinking!

Tuurlijk kan er vervolgd worden in een aantal gevallen, o.a. voor seks met minderjarigen:

Art. 10ter.<L 2000-11-28/35, art. 34, 010; Inwerkingtreding : 27-03-2001> Eenieder kan in België vervolgd worden wanneer hij zich buiten het grondgebied van het Rijk schuldig maakt aan :
1° een van de misdrijven bepaald in de artikelen 379, 380, 381 (383bis, §§ 1 en 3, 433sexies, 433septies en 433octies van het Strafwetboek); <W 2005-08-10/61, art. 23, 020; Inwerkingtreding : 12-09-2005>
2° een van de misdrijven bepaald in de artikelen 372 tot 377 [2 ,377quater]2 en 409, van hetzelfde Wetboek, indien het feit werd gepleegd op een minderjarige;
3° een van de misdrijven bepaald (in de artikelen 77ter, 77quater en 77quinquies), van de wet van 15 december 1980 betreffende de toegang tot het grondgebied, het verblijf, de vestiging en de verwijdering van vreemdelingen en in de artikelen 10 tot 13 van de wet van 9 maart 1993 ertoe strekkende de exploitatie van huwelijksbureaus te regelen en te controleren. <W 2005-08-10/61, art. 23, 020;
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

LeenW
Berichten: 12826

#7 , 22 feb 2015 18:32

Comité P controleert de politiediensten intern, die hebben dus niets te zeggen over de gerechtelijke kant van de zaak.

Franciscus
Berichten: 38592

#8 , 22 feb 2015 18:39

Klopt is zeker van toepassing

17 APRIL 1878. - WET HOUDENDE DE VOORAFGAANDE TITEL VAN HET WETBOEK VAN STRAFVORDERING. <Om technische redenen is het Wetboek van Strafvordering ingedeeld in 8 delen waarvan de voorafgaande titel het eerste deel inhoudt.>
(NOTA : Raadpleging van vroegere versies vanaf 31-12-1993 en tekstbijwerking tot 14-05-2014)
voorafgaande titel art zoals hierboven opgegeven.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#9 , 22 feb 2015 18:42

Wie dit niet weet is totaal wereldvreemd en leest ook geen kranten.
Daar staan wekelijks berichten in over Belgen die in Belgenland worden vervolgd en veroordeeld voor pedofilie en andere misdrijven begaan in het buitenland.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

patje161265
Topic Starter
Berichten: 50

#10 , 04 mar 2015 11:27

Effe ter verduidelijking zeggen IK BEN ONSCHULDIG.

Heb het dus ook nagevraagd aan een procureur, een gerechtspsychiater (en een befaamde), en allen zeggen dat België niet bevoegd is voor feiten in het buitenland

Ik heb ooit doodsbedreigingen gekregen vanuit de Filippijnen en toen zei de politie ook daar kunnen we niets tege, doen want dat is op Filippijns grondgebied en daar heeft Belgie geen bevoegdheid.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#11 , 04 mar 2015 12:52

Effe ter verduidelijking zeggen IK BEN ONSCHULDIG.

Heb het dus ook nagevraagd aan een procureur, een gerechtspsychiater (en een befaamde), en allen zeggen dat België niet bevoegd is voor feiten in het buitenland

Ik heb ooit doodsbedreigingen gekregen vanuit de Filippijnen en toen zei de politie ook daar kunnen we niets tege, doen want dat is op Filippijns grondgebied en daar heeft Belgie geen bevoegdheid.
Hoe komt het dan denkt u dat er in België personen worden veroordeeld voor feiten gepleegd in het buitenland?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

patje161265
Topic Starter
Berichten: 50

#12 , 21 mei 2015 21:53

Hebt het nogmaals aan mijn advocaat gevraagd en het kan inderdaad maar enkel op voorwaarde dat dat feit in dat buitenland ook strafbaar is anders niet. Heb een goede vriend op de Filippijnen en waarvoor ik wordt beschuldigd, aanranding van de eerbaarheid is niet strafbaar op de Filippijnen. Maar ik wil niet arrogant doen of straffeloos overkomen ik ga het debat aan, waarom? OMDAT IK ONSCHULDIG ben en daarvan bewijzen heb, omdat het onderdeel is van een afrekening, ik heb zelfs zeer sterke aanwijzingen van maffia netwerk en zelfs poging moord.

Nu om terug te komen op de beschuldiging van mijn toekomstige echtgenote. Zij heeft twee verklaringen afgelegd. In de eerste verklaring zegt ze dat ze buiten stond te koken en terwijl ze dat aan het doen was heeft ze door het raam kunnen zien dat ik samen met mijn dochter op bed lag en terwijl mijn dochter aan het slapen was haar voetjes betastte terwijl ik me masturbeerde, en in de andere verklaring zegt ze dat ze in de keuken aan het koken was. Ze zegt dat we daar ook alleen waren

Beide verklaringen kloppen totaal niet, en heb daar ook het nodige bewijs van getuige verklaringen van op de Filippijnen als fotomateriaal.
Waarom klopt het niet?
Ten eerste we hadden niets om te koken, we hadden zelfs geen koelkast (we gebruikten een coolbox). Er werd voor ons gekookt of mijn vrouw ging eten uithalen. Ivm dat buiten koken zeker niet, dat zou zelfs totaal onverantwoord zijn. Er was juist de supertyfoon Hayan gepasseerd en er stond nog een strakke nawind en waar wij zaten waren vele bomen, droge bladen op de grond dus brandgevaar en het was ook ten stengste verboden buiten te koken. En voor ons raam hing er altijd een gordijn, waarom? Om de hitte wat buiten te houden en voor de muggen buiten te houden, want muggen kunnen ginder gevaarlijk zijn, nl voor dengue en malaria. We waren helemaal niet alleen, mijn schoonfamilie was daar ook en ik heb daarvan foto's en zij zeggen ook dat mijn vrouw liegt.
Ik was toen ook dodelijk ziek, en gevaarlijke vorm van buiktyfus dat besmettelijk is door aanraking van andere mensen, dus had ik Yanina mijn dochter aangeraakt heeft ze ook buiktyfus moeten krijgen en dat is niet gebeurd (een dokter heeft bevestigd dat Yanina dan ook besmet had geweest).
Komt daarnog bij, dat als mijn vrouw dat had gezien (en nogmaals het is niet gebeurd), ze doet niets, ze gaat niet naar de politie of verlaat me niet of roept om hulp, ze komt met mij mee naar Belgie, speelt hier met mij gelukkig gezinnetje, noemt me constant hon honey baby i love you enz, ze vrijt met mij enz, ik vraag me af of een echtgenote en moeder dat allemaal zou doen als zij gezien heeft dat haar man haar kind aan het betasten is. Is dat geen schuldig verzuim aan het aangeven van een misdaad op een minderjarige? En niemand hier in dit apenland, niet de politie niet een procureur of jeugdrechter, stelt haar de vraag waarom zij niet naar de politie is gestapt. Men vindt dat hier allemaal normaal en weten blijkbaar niet de betekenis van schuldig verzuim.
Ik heb het haar wel eens gevraagd per sms en ze heeft per sms geantwoord. Ze antwoordde dat ze ondanks alles een betere toekomst voor haarzelf en haar kinderen wilden geven dan dat ze konden hebben op de Filippijnen. Dus een betere toekomst is belangerijker voor haar dat de veiligheid van ons dochter als ik het echt gedaan zou hebben, maar wat zo NIET is. Uit die sms kan je ook afleiden dat ze me beschuldigd omdat ze niet hetgeen krijgt in Belgie wat ze verwacht had, nl het aards paradijs.
Op 25 juli 2014 is dus de politie binnengevallen, op diezelfde dag heeft ze ontdekt dat ik eens geflirt heb met haar zuster en dat is voor haar hetzelfde als ik met die zuster naar bed ben geweest wat uiteraard nooit is gebeurd. Op diezelfde dag doet ze haar eerste beschuldiging tegen mij. Op 8 september 2014 kreeg ik een boze sms betreffende dat ze het hier niet het aards paradijs is en dat het voor haar te zwaar valt hier en o 15 september doet ze haar tweede beschuldigende verklaring tegen.
De kinderen zijn ook medisch en psychologisch onderzocht en de resultaten zijn negatief, maw er is niets met hen aan de hand. Mijn laptop is binnenste buiten gedraaid en alles is negatief. Algemeen besluit is GEEN BEWIJZEN, maar toch word ik correctioneel vervolgd. Nu dacht ik artikel 11 van de rechten van de mens luidt men is onschuldig totdat het tegendeel is bewezen. Maar ik weet dat men ook durft veroordelen op basis van vermoedens, een vb daarvan is de parachutemoord.
Om nu even op de beschuldiging waarvoor men mij vervolgt: aanranding van de eerbaarheid op een minderjarige van 10 jaar
Mijn vrouw zegt dat Yanina en ik op bed lagen en Yanina was aan het slapen. Terwijl Yanina aan het slapen was, was ik haar voeten aan het betasten en mij aan het masturberen. Ik vraag me wel af of dat aanranding van de eerbaarheid is. En je moet dat eens proberen. Naast elkaar leggen, dus hoofd op de andere hoofdhoogte en dan eens proberen de voeten aan te raken terwijl je blijft liggen en je masturbeert, ik denk zo stilletjes in mijn hoofd dat je bijna een soort van elastieke mens moet zijn om dat te kunnen doen.
In mijn volgend bericht ga ik verder met mijn horrorverhaal.
Ik wacht eens eerst jullie mening over dit bericht af.
Maar nogmaals, en ik schreeuw dat zelfs van de daken, IK BEN ONSCHULDIG.
Bedankt om dit te lezen en voor een reactie

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#13 , 21 mei 2015 22:10

op wat zouden we moeten reageren, welke vraag heb je?

Terzijde vraag ik me af hoe je partner kan ontdekken dat je "erotisch' geflirt hebt met haar zus en je dit blijkbaar vreemd vind dat ze daarbij denkt dat er sex is geweest...

patje161265
Topic Starter
Berichten: 50

#14 , 22 mei 2015 00:30

op wat zouden we moeten reageren, welke vraag heb je?

Terzijde vraag ik me af hoe je partner kan ontdekken dat je "erotisch' geflirt hebt met haar zus en je dit blijkbaar vreemd vind dat ze daarbij denkt dat er sex is geweest...
Mijn vraag is eigenlijk of wat zij mij onterecht beschuldigd wel aanranding van de eerbaarheid is? De wet is daar zeer onduideijk over. Ik heb aanranding van de eerbaarheid eens opgezocht en ik las dat je iemand dwingt tot ongewenste sexuele handelingen. De wet zegt dat onder de 16 niet kan instemmen tot sexuele handelingen. Maar hoe kan je iemand dwingen als ie slaapt???
Maar nogmaals ik heb dat niet gedaan.

Over je vraag hoe mijn partner kon ontdekken dat ik erotisch geflirt heb met haar zuster, gebeurd op fb? Nooit gehoord hoe gemakkelijk je iemands facebook kan hacken? Trouwens had ze ook nog het paswoord van de fb van haar zuster, en zo heeft ze dat ontdekt.

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#15 , 22 mei 2015 10:26

Indien u werkelijk onschuldig bent en de zaak toch voor de rechter mocht komen heb ik één tip voor u na lezing van uw nogal 'beschrijvende' uitleg: laat uw advocaat het woord voeren en zwijg zelf.

Blijkbaar vindt het parket hier dat er toch voldoende aanwijzingen van schuld zijn om door te zetten. Daar heeft men het hele dossier, hier enkel uw versie uiteraard. Er kan overigens aanranding van de eerbaarheid zijn indien het slachtoffer door omstandigheden niet in staat was zich te verzetten tegen een handeling die het normaliter niet zou hebben geduld (cassatierechtspraak). Komt nog bij dat u de ouder bent en het beweerde slachtoffer minderjarig, ik hoef er geen tekening bij te maken wat dat kan betekenen voor de strafmaat indien de rechter u schuldig mocht bevinden.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Terug naar “Andere”