Artikel 42

Danny90
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Artikel 42

#1 , 04 apr 2024 01:56

Er werd bij mijn laatste vonnis op September 2023 artikel 42 uitgesproken.

Echter zei de rechter dat ik dit op eigen initiatief na 6 maanden kan laten herzien, dus niet via een wetsdokter door het gerecht of iets dergelijks.

Ik ben al langer dan 6maanden clean ondertussen van een cannabis verslaving.

Volstaat het om dan een haaranalyse enkel voor cannabis te laten doen?

De ene advocaat zegt van wel, de andere advocaat zegt van niet (dat ik op alle drugs en alcohol best laat testen) (hoewel ik enkel met cannabis een verleden heb)

De kosten voor haaranalyse per middel bedragen bij uz gent €300. Dus per extra middel extra €300.

Bij uz antwerpen doen ze enkel alle drugs en alcohol te samen, kostprijs; boven de €2000 exclusief btw.

Wat kan ik best doen in dit geval? Kent er iemand eventueel een labo waar haaranalyses minder geld kosten?

Inazuma
Berichten: 9780
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 07 apr 2024 13:41

Staan er in het vonnis geen voorwaarden voor herziening / welke testen je dient te laten doen voor herziening ?

Danny90
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 apr 2024 00:13

Bedankt voor uw antwoord.

Nee ivm artikel 42 staat er enkel; vervallen van het recht alle motorvoertuigen te besturen voor de duur die afhankelijk is van het bewijs dat betrokkene niet meer ongeschikt is om een motorvoertuig te besturen.

De boete en rijverbod heb ik volledig gekregen zonder uitstel.

Enkel 1 jaar gevangenisstraf met uitstel hierbij wel voorwaarden; 1. Geen nieuwe feiten plegen. 2. Vast adres hebben. 3. Contact met justitie assistent houden 4. Geen drugs bezit, geen drugs/medicatie misbruik.

Voor de rest geen enkel voorwaarden terug te vinden op de vonnis.

Reclame

Lawton
Berichten: 4
Juridisch actief: Ja
Contacteer: Website

#4 , 08 apr 2024 17:45

Beste Danny,

Wat de Politierechtbank wenst van testen om aan te tonen dat je 6 maanden clean bent is sterk afhankelijk van de regio en de Politierechter waar je zal moeten voorkomen. Laat me gerust weten bij welke Rechtbank je de opheffing wil aanvragen.

Mvg,

Elise De Puysseleyr

Danny90
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 08 apr 2024 23:26

Beste,

Dank voor uw antwoord.

Politierechtbank van Antwerpen (justitiepaleis, bolivarplaats 20, 2000 Antwerpen)

Lawton
Berichten: 4
Juridisch actief: Ja
Contacteer: Website

#6 , 09 apr 2024 18:48

Beste,
Wanneer u niet voor alcohol werd veroordeeld zou u kunnen proberen via een haaranalyse enkel voor drugs of enkel voor cannabis kunnen doen.
U zou daarnaast een peth analyse kunnen doen voor alcohol bij aml. Dit zal goedkoper uitkomen en toont aan dat er geen alcoholproblematiek is.

Mvg,

Elise De Puysseleyr

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”