Combinatie parkeerverbod en garage

Thomas_A
Topic Starter
Berichten: 2333
Juridisch actief: Nee

Combinatie parkeerverbod en garage

#1 , 10 feb 2024 05:55

Onze buren zijn aan het verbouwen en hebben daarvoor ook een tijdelijk parkeerverbod aangevraagd in onze straat.

Mijn woning heeft een vrij brede straatbreedte in een drukke straat: zijtuin, garagepoort en voorgevel. Deze week is het bord voor onze deur al 2 keer opgeschoven om hun beschikbare plaats groter te maken…

Ik weet dat ze dat uiteraard niet zelf mogen verplaatsen, maar dat je dit als parkeerder niet kan weten en je er dus toch aan moet houden.

Mijn garagepoort (frequent gebruikt zowel om in te parkeren als om ervoor te staan met aanwezige sticker) ligt nu volledig in dit tijdelijke parkeerverbod.

Hierdoor stelde ik mezelf de volgende vraag:

- Mag ik nog steeds voor mijn eigen poort parkeren of valt dit ook onder het parkeerverbod?
- Kunnen de aannemers daar zelf parkeren, aangezien ze voor een duidelijk zichtbare inrij staan waar ik dagelijks in en uit moet?

De vraag is informatief. De buren zijn best ok en ze gebruiken ook niet alle plaats waarvoor ze borden hebben gezet. Als er een probleem was en iemand kan niet weg, zouden we het wel onderling kunnen regelen.

Inazuma
Berichten: 9780
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 10 feb 2024 18:18

Deze week is het bord voor onze deur al 2 keer opgeschoven om hun beschikbare plaats groter te maken…
Je kan bij gemeente navragen waar de buur een parkeerverbod gevraagd heeft

- Mag ik nog steeds voor mijn eigen poort parkeren of valt dit ook onder het parkeerverbod?
Als het parkeerverbod tot voorbij je oprit staat, mag je NIET meer voor je oprit parkeren

VerkeersTEKENS (borden parkeerverbod) gaan boven een verkeersREGEL die je toelaat er te parkeren (mits nr plaat op inrit aangebracht, en niets anders dat parkeren er verbiedt)

- Kunnen de aannemers daar zelf parkeren, aangezien ze voor een duidelijk zichtbare inrij staan waar ik dagelijks in en uit moet?
Niemand mag daar parkeren ...
Ook aanvrager niet

Zowat alle gemeenten regelen dit foutief, ttz met borden parkeerverbod
Daarop kunnen zij geen uitzonderingen uitvaardigen ... maar dat doen ze wel.
Correcte manier is parkeertoelating + parkeerkaart

Men noemt het ook wel eens inname publiek domein, en stelt dan dit het geen openbare weg meer is
In dat geval telt de wegcode en de parkeerbordjes er echter ook niet ... :mrgreen:

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”