Verlopen keuring 3 jaar

RTaylor
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Verlopen keuring 3 jaar

#1 , 08 feb 2024 17:45

Beste

Ik ben vorige week in panne gevallen en mijn auto is dan aan de verkeerde kant van de weg geparkeerd. Dat is nu het minste;

Door laksheid (ik geef het toe) is mijn keuring 3 jaar vervallen (2 verkeerde banden). Ik weet dat ik in fout ben en hoef geen belachelijke reacties, ik zal de gevolgen dragen.

Ik heb een uitnodiging van de politie in mijn bus gekregen tot verhoor.

Ik heb nooit een expressweg of autosnelweg genomen in die periode, enkel binnenwegen en reed 20 in zone 30, max 40 in zone 50, harder heb ik al die tijd niet gereden.

De politie heeft me niet al rijden betrapt.

Wat riskeer ik en wat kan ik het beste doen tijdens het verhoor (Ik ga uiteraard wel toegeven dat ik in fout ben)

Alvast bedankt.

Thomas_A
Berichten: 2336
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 feb 2024 18:52

Rijden zonder keuring: gevangenisstraf van 8 dagen tot 3 maanden en/of boete van 80 tot 80.000 euro.

Zal in de praktijk fikse geldboete zijn.

Dat je nooit op de autosnelweg gereden hebt of dat je niet aan het rijden was toen de politie je betrapte (maar wel in panne stond aan de kant van de weg) zou ik niet mee afkomen. Politierechters zijn op het werk niet zo humoristisch ingesteld.

Inazuma
Berichten: 9781
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 10 feb 2024 18:43

Ik ben vorige week in panne gevallen en mijn auto is dan aan de verkeerde kant van de weg geparkeerd. Dat is nu het minste;
Niet echt ...
Toont ook aan dat je ongekeurd voertuig technisch niet OK was ...
Door laksheid (ik geef het toe) is mijn keuring 3 jaar vervallen (2 verkeerde banden).
En die staan er nog altijd op ?
Staat er iets van in PV, want dan is ook de reden van afkeuring niet weggenomen ...

Ik heb nooit een expressweg of autosnelweg genomen in die periode, enkel binnenwegen en reed 20 in zone 30, max 40 in zone 50, harder heb ik al die tijd niet gereden.
Onbewijsbaar, en niet eens relevant voor uw verdediging
Zone 30 en 50 (incl bebouwde kom) ... daar gebeuren overigens de meeste ongevallen

Voor heiligverklaringen moet u in Rome zijn ...


Uw voertuig is hopelijk al gekeurd intussen ?

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”