Herstelonderzoek dronken rijden

Daniel23S
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Herstelonderzoek dronken rijden

#1 , 11 jan 2024 13:36

Hallo

Ik ben in 2005 veroordeeld tot herstelonderzoek. Deze zijn gebeurd en ben daarna netjes mijn rijbewijs kunnen gaan afhalen. Op het stadhuis wisten ze mij onlangs te vertellen dat 1 van de documenten (psychologische testen) niet in orde waren/niet gebeurd zouden zijn/niet geslaagd… u hoort me al afkomen. Mijn rijbewijs is ongeldig, en zij leggen me een termijn op van 2 maanden om me in regel te stellen. Ik rij nl. illegaal rond, en zou dit naar alle waarschijnlijkheid frauduleus gedaan hebben. Door zogezegd enkele jaren na datum te doen alsof ik mijn rijbewijs kwijt ben geraakt en op die manier toch aan een exemplaar te geraken. Wat doe ik hiermee?

Mvg

Sirkii
Berichten: 5423

#2 , 11 jan 2024 14:25

Psychologische test opnieuw afleggen en duimen dat het ditmaal wel lukt. Mocht het opnieuw niet lukken vraag dan naar de reden en of remediëring mogelijk is

LeenW
Berichten: 12860

#3 , 11 jan 2024 14:28

U bent de best geplaatste persoon om te weten of die test toen wel of niet gebeurd is.

Reclame

Daniel23S
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 jan 2024 17:44

Ik heb dus (bijna 20j geleden) een halve dag uitgetrokken, om een hele reeks door de rechtbank opgelegde testen te gaan doen. Ik weet niet met zekerheid te zeggen of die psychologische testen daar toen deel van uitmaakten. Of die überhaupt zelfs wel opgelegd waren is zelfs nog twijfelachtig. In ieder geval heb ik, na die testen (ik was geslaagd voor alles wat ik die dag moest doen) mijn rijbewijs teruggekregen van de rechtbank. Zij hebben geoordeeld dat ik het terug mocht krijgen. Dus waarom zegt iemand op het stadhuis dat mijn rijbewijs niet in orde is?

Inazuma
Berichten: 9781
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 11 jan 2024 17:49

U weet toch of u het al dan niet afgelegd heeft en of dat OK was ?

Contacteer de dienst waar je het aflegde, leg hen situatie uit, en vraag een dubbel van de uitslag ...
Op de griffie van de rechtbank die je veroordeelde is dat normaal ook terug te vinden - maar waarschijnlijk niet direct na 20 jaar ...


Nogal bizar want je krijgt je rijbewijs terug van Parket, en daar geven ze het niet terug zonder de nodige bewijsstukken ...

Franciscus
Berichten: 38616

#6 , 11 jan 2024 21:02

En hebt u aangifte van verlies gedaan bij een politiedienst?
Dat moet de gemeente dan toch in haar documenten historie hebben staan anders kunnen ze daar toch niet mee afkomen.

Daniel23S
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#7 , 01 feb 2024 21:29

Griffie gecontacteerd, deze zei: ONMOGELIJK dat onze diensten het rijbewijs onrechtmatig teruggeven zonder juiste documenten voor te leggen. Daarna griffier van toen destijds gecontacteerd. Gegevens waren al gewist. Deze griffier heeft op zijn beurt het OM om advies gevraagd: OM is van mening dat het onmogelijk is om alles na te kijken. Regularisatie van het dossier is hun oordeel. Zij brengen alle nodige diensten op de hoogte

Inazuma
Berichten: 9781
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#8 , 04 feb 2024 18:14

Griffie gecontacteerd, deze zei: ONMOGELIJK dat onze diensten het rijbewijs onrechtmatig teruggeven zonder juiste documenten voor te leggen.

Regularisatie van het dossier is hun oordeel. Zij brengen alle nodige diensten op de hoogte
Lijkt me de enige logische oplossing :!: :D

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”