Parkeerretributie - ticket verlopen

Nnelg
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Parkeerretributie - ticket verlopen

#1 , 12 dec 2023 12:49

Ik heb in Aalst een parkeerretributie gekregen omdat mijn sessie op de 4411-app was verlopen en ik deze veel te laat opnieuw heb geactiveerd (gewoon volledig uit het oog verloren). Bij terugkomst aan de auto dan de retributie gevonden.

Men vraagt om 28 euro te betalen en ik zal dit ook wel doen. Maar ik vroeg mij het volgende af: die 28 euro geldt als een dagbedrag en men houdt daarbij geen rekening met de 6,45 euro die ik in mijn eerste sessie heb betaald, noch met de 6,45 euro die ik in mijn tweede sessie heb betaald. Ik heb voor die dag dus eigenlijk 40,90 euro betaald om te parkeren, terwijl iemand die zich zonder ticket parkeert 'maar' 28 euro moet betalen. Het parkeerbedrijf zegt dat dit voor hen niet uitmaakt. Ik moet de 28 euro betalen ongeacht wat ik al betaald had. Er staat eigenlijk ook niets in het retributiereglement buiten dat de 28 euro als een dagtarief aanzien wordt.

- Bestaat er een mogelijkheid dat ik mijn betaalde sessies in mindering kan brengen?
- Zo nee, zou ik mijn tweede sessie terugbetaald kunnen krijgen omdat ik daar eigenlijk dubbel voor betaald heb? Op dat moment was ik al aan dagtarief aan het parkeren?

lirec123
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 dec 2023 15:14

Deze kan je allicht niet winnen. In het parkeerreglement heeft men zich "ingedekt" tegen de aftrek van het reeds betaalde parkeergeld.
Dat het "dagticket" als naam heeft maakt daarbij dus niet meer uit.....

"6.1.3. Dagticket (zone 1 & 2): Een retributie van 28,00 EUR per ondeelbare kalenderdag is van toepassing: 1. Na het verstrijken van de parkeerduur zoals aangegeven op het parkeerticket;"
brond: parkeerreglement aalst: https://parkeren.be/uploads/files/Stede ... 23-2025.pd

Sirkii
Berichten: 5440

#3 , 13 dec 2023 18:17

Traantjes drogen. Betalen en verder leven. Voor 28€ begin je geen politiebankrechtzaak. (Heb er zelf een paar jaar geleden een gewonnen in t stadt voor 118€ maar mocht het mij nog eens overkomen dan betaal ik,ws gewoon: heeft mij zonder advocaat meerdere dagen werk gekost om als niet jurist zelf conclusies te schrijven maar k heb gewonnen ;-)))))

Je kan altijd eens proberen om bezwaar aan te tekenen maar de kans dat je gelijk krijgt is superklein.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”