6 maand alcoholstop opgelegd door Psy Consult

Bar
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

6 maand alcoholstop opgelegd door Psy Consult

#1 , 25 nov 2023 20:11

Beste,

Heb medische en psychologische testen gekregen door de rechter in Antwerpen. Was niet geslaagd voor medische proeven. CDT te hoog. Tweede herkansing is 6 maand volledige alcoholstop met 1 keer per maand bloedafname CDT inclusief. Ben al 5 maand bezig, nog 1 maand te gaan. Alle bloedtesten tot nu toe zijn goed. Mijn vraag is, kan Psy Consult na afloop van 6 maand volledige alcoholstop en bevestiging van de arts van volledige abstinentie nog bepaalde testen aanvragen? Of kan ik zeker zijn dat ik mijn rijbewijs ga terug krijgen? Bedankt

Inazuma
Berichten: 9781
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 26 nov 2023 16:33

De shrinks leggen niets op, dat doet de rechtbank.

Bedoeling is dat u aantoont dat u NIET verslaafd bent, en dus van de alcohol kan afblijven.

Aangezien je ook psychogische proeven opgelegd kreeg, moet je daar ook in slagen, als dat nog niet gebeurd is.

Op één van beide herstelonderzoeken niet slagen, betekent dat je je rijbewijs (nog) niet terugkrijgt ...

Bar
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 nov 2023 18:36

Beste,

Bedankt voor u reactie.

Ik wil mijn vraag effe verduidelijken.

Als mijn periode voorbij is van 6 maand volledige alcoholstop voorbij is en mijn bloeduitslagen bevestigen dit, ook mijn arts bevestigd dat, zoals is gevraagd door psyconsult, is de kans dan groot dat ze mij ook nog andere testen opleggen of niet?
Mvg

Reclame

Inazuma
Berichten: 9781
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 27 nov 2023 20:16

U heeft volgens u eerste post medische EN psychologische herstelonderzoeken opgelegd gekregen.

U moet voor beide slagen.

Of u de psychologische tests al gedaan heeft, en of die OK waren, dat zou u toch moeten weten ?

Bar
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#5 , 28 nov 2023 08:28

Beste,

In de maand mei 2023 had ik psychologische en medische testen gehad. Op nog geen 30 minuten waren die gedaan. Week later kreeg ik een brief, waarin stond dat ze met twijfels zaten en ze van mij CDT willen, onmiddellijk. Die heb ik dus onmiddellijk gedaan en die was slecht. CDT waarde te hoog. Iets later kreeg ik terug een brief van Psyconsult met de uitslag, volledig afgekeurd medisch en psychologisch. Ik kreeg tweede herkansing, volledige alcoholstop gedurende 6 maand met maandelijks bloedafname. Inclusief CDT, GGT, MCV. Ben volledig dus gestopt met drinken en doe maandelijks mijn bloedafnames en ik verstuur ze naar Psyconsult. De laatste bloedafname zal komen op 28.12.2023. Dan verstuur ik mijn laatste bloedbewijs met uitslag van de doctor en zijn bewijs van mijn volledige 6 maandelijkse abstinentie. Mijn twijfel zit in het volgende, namelijk eindejaar periode. Zouden ze mij, bijvoorbeeld niet nog eens wilen extra controleren op alcohol, ergens begin januari 2024, omdat ze ook weten dat dit periode is van de feesten. Begrijpt u mij?

Mvg

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#6 , 28 nov 2023 09:15

UIteraard zal er nog een evaluatie gebeuren. Vindt u dat zelf niet logisch? En dat geldt zeker voor de eindejaarsfeesten. Vermits u zich zelf nog vragen stelt over de eindejaarsperiode, kan u zich misschien zelf een afvragen of er sprake is van een tijdelijke dan wel een definitieve abstinentie. Eigenlijk geeft u m.i. in uw vraagstelling zelf een antwoord op uw vragen. Hoop dat u erin slaagt om van de alcohol af te blijven gezien dit blijkbaar toch wel een groot probleem is gezien de opgelegde maatregel.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

LeenW
Berichten: 12860

#7 , 28 nov 2023 09:38

Ik zie dat inderdaad ook nog gebeuren, ze weten dat dit een periode is om te hervallen. In feite bent u (op moraalfilosofisch vlak dan) al op voorhand gefaald voor de test door de vraag te stellen.

Bar
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#8 , 28 nov 2023 11:20

Ik zie dat inderdaad ook nog gebeuren, ze weten dat dit een periode is om te hervallen. In feite bent u (op moraalfilosofisch vlak dan) al op voorhand gefaald voor de test door de vraag te stellen.
Wordt ik volgens u dan gekeurd op mijn 6 maandelijks onthouding of op mijn moraal?

LeenW
Berichten: 12860

#9 , 28 nov 2023 11:27

Ik zie dat inderdaad ook nog gebeuren, ze weten dat dit een periode is om te hervallen. In feite bent u (op moraalfilosofisch vlak dan) al op voorhand gefaald voor de test door de vraag te stellen.
Wordt ik volgens u dan gekeurd op mijn 6 maandelijks onthouding of op mijn moraal?
Beide! Als u open kaart gaat spelen en zegt dat u na de laatste test meteen weer wil gaan drinken, kan dat de beoordeling veranderen. Waarmee ik zeker niet wil zeggen dat u hier een verklaring over moet afleggen.

Bar
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#10 , 28 nov 2023 12:27

Ik zie dat inderdaad ook nog gebeuren, ze weten dat dit een periode is om te hervallen. In feite bent u (op moraalfilosofisch vlak dan) al op voorhand gefaald voor de test door de vraag te stellen.
Wordt ik volgens u dan gekeurd op mijn 6 maandelijks onthouding of op mijn moraal?
Beide! Als u open kaart gaat spelen en zegt dat u na de laatste test meteen weer wil gaan drinken, kan dat de beoordeling veranderen. Waarmee ik zeker niet wil zeggen dat u hier een verklaring over moet afleggen.
En wie zegt hier dat ik na de laatste test zou direct beginnen drinken? Feitelijk de vraag was of ze mij extra testen zouden kunnen opleggen, aangezien de feestdagen komen. Er was hier geen spoor van wat u persoonlijk van mijn moraal vindt. Mvg

Inazuma
Berichten: 9781
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#11 , 28 nov 2023 17:24

brief van Psyconsult met de uitslag, volledig afgekeurd medisch en psychologisch.
Dan zal u mijns inziens ook de psychologische tests nog moeten herdoen.

Die zijn opgelegd door rechtbank, en nog niet met succes afgelegd ...

Informeer er eens naar.
Mijn twijfel zit in het volgende, namelijk eindejaar periode. Zouden ze mij, bijvoorbeeld niet nog eens wilen extra controleren op alcohol, ergens begin januari 2024, omdat ze ook weten dat dit periode is van de feesten.
Van eens een avondje wel iets drinken, gaat je CDT niet ineens de hoogte in
Dat is bij geregeld, stevig alcoholverbruik

Denk er aan dat je na 6 maanden niks drinken, er rapper last van gaat hebben ...

Bar
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#12 , 28 nov 2023 18:26

brief van Psyconsult met de uitslag, volledig afgekeurd medisch en psychologisch.
Dan zal u mijns inziens ook de psychologische tests nog moeten herdoen.

Die zijn opgelegd door rechtbank, en nog niet met succes afgelegd ...

Informeer er eens naar.
Mijn twijfel zit in het volgende, namelijk eindejaar periode. Zouden ze mij, bijvoorbeeld niet nog eens wilen extra controleren op alcohol, ergens begin januari 2024, omdat ze ook weten dat dit periode is van de feesten.
Van eens een avondje wel iets drinken, gaat je CDT niet ineens de hoogte in
Dat is bij geregeld, stevig alcoholverbruik

Denk er aan dat je na 6 maanden niks drinken, er rapper last van gaat hebben ...
Bedankt voor u reactie.

Bar
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#13 , 15 jan 2024 18:03

Goede dag iedereen,

Bij deze update van mijn situatie.

Heb dus 6 maand totale alcoholstop gekregen door psycholoog. Ieder maand bloedafname. CDT, GGT, MCV, GOT, GPT.

Laatste bloedafname was 27.12.23

Alle resultaten perfect. 6 maand volledige abstinentie.

Vandaag antwoord gekregen van Psyconsult. Ik ben beperkt rijgeschikt verklaard. Mag tijdelijke rijbewijs aanvragen bij de gemeente voor 12 maanden. Is beslist door psycholoog en arts om mij nog eens 1 jaar op te volgen. Nu met 1 bloedafname per 2 maanden. 6 bloedafnames dus voor 2024. Plakt terug bedraag van bijna 500 euro kosten voor psycholoog, plus ieder bloedafname is uiteraard betalend.

Correct? Wat denken jullie over?

Mvg

Inazuma
Berichten: 9781
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#14 , 15 jan 2024 18:41

Beperkt (of eerder tijdelijk) rijgeschikt verklaren gebeurt wel meer na rij-ongeschiktheid om verslavings redenen

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”