parkeerplaatsen innemen

frederik11
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

parkeerplaatsen innemen

#1 , 14 sep 2023 19:52

mag een nabijgelegen garagehouder alle parkeerplaatsen innemen met auto's van klanten

Franciscus
Berichten: 38678

#2 , 14 sep 2023 21:13

Als dat vrije plaatsen zijn is er geen reden dat dit niet mag.
De aldaar geldende parkeerregeling is uiteraard van toepassing.

LeenW
Berichten: 12902

#3 , 14 sep 2023 21:26

Wat bedoelt u met "auto's van klanten"? Werkt hij aan die auto's op de parkeerplaatsen?

Reclame

Sirkii
Berichten: 5445

#4 , 15 sep 2023 00:59

Hij mag die parkeerplaatsen gebruiken maar mag ze niet blokkeren met linten of stoelen of whatsever. Als er geen auto staat moet de parkeerplaats voor iedereen bruikbaar zijn.

lohabra
Berichten: 1015

#5 , 17 sep 2023 10:29

Uit wat ik begrijp van de vraag van topicstarter
(en topicstarter: corrigeer me gerust indien nodig) :

Desbetreffende garagist werkt aan auto's. Daarna rijdt hij die auto's buiten uit z'n garage om ze op de openbare weg te parkeren tot ze opgehaald worden door zijn klanten.

Het is op zich een ietwat bedenkelijke praktijk. Allerminst prettig voor buurtbewoners die geen parkeerplek meer vinden. En ook bedenkelijk naar z'n klanten toe. Die vertrouwen hem tenslotte hun auto toe. 't Gaat 'm vroeg of laat een discussie opleveren met een klant die z'n auto beschadigd terugvindt na bvb een aanrijding met vluchtmisdrijf. Doch dit eventjes terzijde.

Om uw vraag te beantwoorden. Qua verkeersreglement. Zolang de garagist de auto's reglementair parkeert, en deftig afsluit ... begaat hij géén overtreding.

Ik begrijp dat het allerminst prettig voor u is, maar zolang hij geen specifieke verkeersregel overtreedt ... is de garagist niet strafbaar.
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Franciscus
Berichten: 38678

#6 , 17 sep 2023 12:20

Maar is idd. wel aansprakelijk voor schade en of de boetes. 8_)

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”