Privé parking.

haflinger
Topic Starter
Berichten: 29

Privé parking.

#1 , 30 jul 2023 08:31

Ik heb een vraag omtrent een privé-parking bij mijn zuster en haar man.
Ik woon in 9550 Herzele , zij wonen in 9520 Sint-Lievens Houtem.
Voor hun woning in de straat Bruisbeke 43 ligt er stuk beton en wat kasseien,samen dus een parking. Dit is al een oude boerderij waar zij wonen. Zij beweren dat er een deel van die parking privé is maar men kan dat verschil tussen het privé gedeelte en het openbaar gedeelte van de parking niet zien.
Volgens mij moet er daar een witte streep getrokken waar de scheiding is tussen de twee stukken en moet er een bord geplaatst worden privé-parking op de plaats waar het privé is. Een soort afsluiting zetten tussen de privé parking en het openbare gedeelte is niet mogelijk omdat de twee stukken samen niet zo groot zijn. Men moet over het openbaar gedeelte rijden om zich op het privé gedeelte te parkeren.
Mogen zij die scheiding tussen het privé gedeelte en het openbaar gedeelte zelf aanleggen door die witte streep zelf te trekken en het privé bord van de parking te plaatsen of moeten zij contact opnemen met het gemeentebestuur van 9520 Sint-Lievens-Houtem om dit te regelen?

CityBird
Berichten: 798

#2 , 30 jul 2023 09:48

Volgens mij moet er daar een witte streep getrokken waar de scheiding is tussen de twee stukken en moet er een bord geplaatst worden privé-parking op de plaats waar het privé is.
En wat is de bedoeling van die witte lijn?

mava105
Berichten: 22328
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 30 jul 2023 11:16

Stel die vraag aan het gemeentebestuur waar de woning is gelegen. Een witte lijn is niet bedoeld om de grens van een privaatgrond aan te duiden. Daarvoor zal je bevoegd landmeter moeten aanstellen, die op de hoeken van de eigendom een grenspaal zal ingraven.

Reclame

Drone
Berichten: 3040
Locatie: st-niklaas

#4 , 30 jul 2023 11:22

afgaande op de plannen op cadgis en google streetview behoort dat gedeelte met beton tot het privé gedeelte

Afbeelding

als zij daar duidelijkheid in willen scheppen waar de "grens" tussen privé en openbaar loopt mogen zij op hun eigendom een witte lijn trekken op hun eigen kosten

Inazuma
Berichten: 9838
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 30 jul 2023 13:41

Het probleem omhelst waarschijnlijk PVs voor "verkeerd parkeren" :?:

https://goo.gl/maps/a9aG1wWkkrD4RJ6p7

Er is geen parkeerverbod dmv borden na de 2 ! vorige kruispunten (al volstaat 1 kruispunt), tenzij na 21 geplaatst
Is buiten bebouwde kom, tenzij die uitgebreid is na 2021
Parkeren op een verhoogde berm is toegelaten (zelfs verplicht) buiten de bebouwde kom

Er is een trottoir aan de overzijde
Voetgangers moeten (mogen !) deze berm dus niet volgen, ze moeten het trottoir gebruiken
En dus hoeft er hier geen 1,5m vrij gelaten te worden voor hen, aan de buitenklant vd berm

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”