Recht op een parkeerplaats?

Andrew
Topic Starter

Recht op een parkeerplaats?

#1 , 15 nov 2005 12:30

Hallo,

ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Ik woon in Mortsel, op een lange baan die de gemeente kruist. Nu is het zo dat ik (ter hoogte van waar ik woon) geen bewonerskaart kan krijgen, terwijl dat mensen die verderop wonen er wel een krijgen. Dit heeft als gevolg dat ik vaak parkeer boetes betaal. Na de 10de ben ik het nu echter grondig beu, heb ik enige juridische grond om toch een plaats te eisen?

Kan iemand mij een woordje uitleg geven?

Alvast bedankt!

Andrew

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Wesley
Berichten: 294

#2 , 15 nov 2005 23:03

Het betreft de openbare weg, u kunt dus geen eigen parking voor uw deur opeisen.

Wel dient de gemeente u een uitleg te kunnen geven over het verschil in behandeling: u krijgt geen kaart en mensen in dezelfde straat wel.

DIT kan eventueel aangeklaagd worden voor een administratieve rechtbank. Maar persoonlijk zou ik die optie vermijden. Dgl procedures slepen jaren aan.

Ik zou het houden op een deftige uitleg eigen van de gemeente/ Mocht u samen met uw buren een afspraak beleggen bij de burgemeester of bevoegde schepen, dat zou zeker geen kwaad kunnen.

Reclame

Terug naar “Andere”