statuut deeltijds werknemer met behoud van rechten geschrapt dr RVA

IrisC62
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

statuut deeltijds werknemer met behoud van rechten geschrapt dr RVA

#1 , 24 aug 2023 13:17

Beste

Ik ben bezig met mijn pensioenaanvraag en telefoneerde deze vm met de pensioendienst ivm een vraag over mijn loopbaan

De vriendelijke meneer wist mij te vertellen dat ik sinds 1997 in een statuut 'deeltijds werknemer met behoud van rechten' zat, maar dat RVA dit statuut van heel veel mensen stilzwijgend heeft geschrapt eind maart 2020 (begin van de coronacrisis en Tijdelijke werkloosheid Corona)

Dit heeft als gevolg dat ik minder pensioenrechten heb opgebouwd, dus zowel financieel als ik tijd ben ik benadeeld daardoor, want met dit statuut kan ik vanaf 1 mei 2024 in pensioen, maar sinds het geschrapt is, is mijn vervroegde pensioendatum verschoven naar 1 augustus 2024

De meneer van de pensioendienst zei mij om zeker een afspraak te maken bij het RVA en om een regularisatie te vragen. Ze moéten die toekennen, want ze hadden niet het recht om dit te schrappen.

Heeft iemand hier ook dergelijke ervaring ? Want blijkbaar is dit in alle stilte gebeurd en weten de meeste mensen niet eens dat ze hun statuut zijn kwijtgeraakt.

De meneer van de pensioendienst was er niet over te spreken.

Ik wist niet eens dat ik dit statuut had, maar vlak na mijn echtscheiding ben ik eventjes werkloos geweest en heb tijdelijke jobs aangenomen. Daardoor kreeg ik het statuut 'deeltijds werknemer met behoud van rechten'. Tot eind maart 2020 dus, toen ik na 30jr opnieuw werkloosheidsuitkeringen moest aanvragen wegens Corona.

Iemand hier die de sociale wetgeving genoeg kent om meer info te geven ?
alvast bedankt

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 aug 2023 15:45

Kan u mij uw rijksregisternummer meedelen via pb?

Dank bij voorbaat.

Groetjes,

Marcus Aurelius
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Andere”