kindergeld

Desperados
Topic Starter
Berichten: 2

kindergeld

#1 , 29 apr 2006 12:42

Vraagje ivm kindergeld : van november 2005 tot half maart 2006 verbleven mijn man en ik buiten Europa. Ondertussen bleven de kinderen bij onze ouders in Belgie. Mijn man nam hiervoor betaald verlof (ik ben huisvrouw). Nu betaalt Partena sinds maart geen kindergeld meer en beweert zij dat ook het kindergeld dat we kregen van december tot februari terugge?ist zal worden. Kan dit? Is dit zo dat als je enkele maanden in buitenland verblijft, je het recht op kindergeld verliest gedurende die maanden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 29 apr 2006 15:02

Art.51.?1.Is rechthebbende op kinderbijslag...1?.de persoon die tewerkgesteld is in Belgi?...?3.Iedere rechthebbende heeft recht op kinderbijslag voor:1?.zijn kinderen...Art.52.De kinderbijslag is niet verschuldigd ten behoeve van de kinderen die worden opgevoed of lessen volgen buiten het Koninkrijk...(Kinderbijslagwet Werknemers 19 december 1939).

'Betaald verlof' is gelijk gesteld met 'tewerkstelling'!
Kan U de INHOUD van de brief eens posten?

Ik zie de grond van de weigering niet in!

Reclame

Terug naar “Andere”