Hospitali verzekering

Jan Solders
Topic Starter
Berichten: 108

Hospitali verzekering

#1 , 17 apr 2015 16:10

Als men gedurende meer dan 45 jaar een hospitalia verzekering heeft, georganiseerd door zijn werkgever en deze besluit dit niet meer te doen , maar wel u de kans geeft dit voort te zetten door een door hem aangeduide verzekeringsfirma, mag men dan zelf beslissen een andere firma te kiezen.
Dat kan natuurlijk, maar de vraag is of de overschakeling direct kan zonder wachttijd en zonder andere formaliteiten zoals vragenlijst enz . Bestaat hierover een wettekst of zo.

Ik kan natuurlijk altijd 6 maanden twee verzekeringen nemen , maar dat komt duur uit.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 17 apr 2015 16:20

Ik heb dat destijds bewust niet gedaan. Bij mijn oppensioenstelling kon ik ook blijven bij dezelfde maatschappij, alleen moest ik wel een opslag van wel 75% betalen. Heb dan wijselijk gekozen voor de hospitalisatieverzekering van mijn ziekenfonds, zonder wachttijd en stukken goedkoper en zelfs meer voordelen.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 23 apr 2015 11:03

Zie: http://www.agemployeebenefits.be/SiteCo ... 0828N1.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#4 , 25 apr 2015 12:42

Jan,

Als je overstapt naar een andere maatschappij dan wordt je daar aanzien als een nieuwe particuliere verzekerde. je zal daar dus opnieuw een medische aanvaarding moeten doorlopen + wachttijden die bij die maatschappij van toepassing zijn respecteren.
Als je bij dezelfde maatschappij blijft is het risico op zich al aanvaard en zal enkel de verzekeringsnemer/premiebetaler wijzigen en waarborgen doorgaans gewoon voortgezet.
Je kan natuurlijk zelf de vergelijking maken. Kijk goed naar waarborgen, wachttijden en grensbedragen. Veel zal ook afhangen van je eigen medische geschiedenis. Als je tussen start hospitalisatieverzekering bedrijf en vandaag een ernstige medische aandoening had, is het risico groot dat een andere maatschappij vandaag bepaalde uitsluitingen of premieverhogingen voor die aandoeningen hanteert, terwijl dat bij bestaande normaliter niet zal gebeuren.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Andere”