Jeugdvakantie - 2 werkgevers

Skoldt
Topic Starter
Berichten: 159

Jeugdvakantie - 2 werkgevers

#1 , 04 mar 2015 11:15

Betrokkene is schoolverlater in 2014 en is op 1/10/2014 beginnen werken voor 19u bij werkgever A en een week later voor 19u bij werkgever B. Zij combineert dus twee halftijdse jobs voor een totaal van 38u/week.

Zij voldoet aan de voorwaarden voor jeugdvakantie in 2015 (38u x 4weken = 152u).

In 2015 plant werkgever A een collectieve zomersluiting van 4 weken. Werkgever B is en seizoensgebonden onderneming en heeft de collectieve sluiting het einde van het jaar.

Terwijl werkgever A collectief gesloten is werkt zij door bij werkgever B, en vice versa

1. Hoe dient betrokkene om te gaan met haar jeugdvakantie ? Logischerwijs zou ik ervan uitgaan dat zij tijdens de zomersluiting van werkgever A recht heeft op jeugdvakantie ten belope van 19u x 4 weken = 76u. Idem voor de wintersluiting van werkgever B (ook 76u). Is dit correct ?

2. Indien ja, bijkomende vraag: Mag de vergoeding jeugdvakantie gecumuleerd worden met andere vergoedingen ? In dit geval jeugdvakantie + bezoldiging voor prestaties bij de andere werkgever ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 04 mar 2015 20:19

1. Klopt, maar zal verlof zijn wegens collectieve sluiting.
2. Doordat het verlof wegens collectieve sluiting is: geen probleem.

Skoldt
Topic Starter
Berichten: 159

#3 , 09 mar 2015 09:16

Dank u voor je antwoord JPV.
Mag ik dan evenwel uit je antwoord op 2 afleiden, dat als werkgever B geen collectief verlof zou plannen, betrokkene geen jeugdvakantie zou kunnen opnemen ? Met andere woorden, als in enkel werkgever A collectief sluit en zij wenst gebruik te maken van jeugdvakantie, moet zij dat tegelijkertijd bij werkgever B ook jeugdvakantie nemen ?

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 09 mar 2015 13:43

Ik zou het niet met zekerheid kunnen zeggen. Ik vermoed dat het geen probleem zou opleveren, omdat men zou werken met halve uitkeringen, maar ben op dat vlak niet zeker.

Terug naar “Andere”