kindergeld

bryan712
Topic Starter
Berichten: 185

kindergeld

#1 , 24 jul 2014 19:18

hoeveel kindergeld heeft een doorsnee gezin met 2 grote kinderen van 18 en 20
die beiden nog naar school gaan?heeft iemand een idee?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bryan712
Topic Starter
Berichten: 185

#2 , 24 jul 2014 19:28

het zit zo,ik sta op invaliditeit en heb dus meer kindergeld dan iemand anders,dochter doet co ouderschap,nu zou zoon dat ook willen.mijn ex wil dan de helft van kindergeld en dus ook geen alimentatie meer voor zoon..ik heb nu al weinig inkomen in totaal en moeilijk rondkomen,dan heb ik dus terug stuk minder,mijn vraag is dan ook nog of ik dan recht heb op meer invaliditeit of niet?liefst geen kwaaie reacties aub

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 25 jul 2014 08:56

gaat je vraag nu over kindergeld of over invaliditeit?

De uitkering Invaliditeit (via de mutualiteit) zal gelijk blijven zolang u kinderlast heeft, al dan niet via co-ouderschap.

Alimentatiegeld/kinderbijslag dient voor het onderhoud van de zoon, indien u zou claimen dat u zélf uw huishouden (los van uw zoon) bekostigt met het alimentatiegeld, zou dat een argument kunnen zijn voor de partner om teveel betaald alimentatiegeld (wss enkel in de toekomst) te verminderen.

Reclame

basejumper
Berichten: 4628
Locatie: Diest

#4 , 05 aug 2014 13:09

Bryan,

Dat kan je toch makkelijk zelf opzoeken? Als je in google "bedragen kinderbijslag" intikt, heb je die zo gevonden.
Ik geef je hier de kink van één van de sites
http://www.kids.partena.be/Content/Defa ... agecode=NL" onclick="window.open(this.href);return false;
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Andere”