Administratieve geldboete van Vlaams Zorgfonds

david35
Topic Starter
Berichten: 2

Administratieve geldboete van Vlaams Zorgfonds

#1 , 23 dec 2006 09:24

Ik heb een vraag ivm de Vlaamse Zorgverzekering.

Ik heb een administratieve geldboete ontvangen van 250 euro omdat ik mijn jaarlijkse aansluitingsbijdrage niet zou betaald hebben in 2002, 2003 en 2004. Of dat klopt moet ik nog onderzoeken. Ik heb hierover sterke twijfels. In het geval dat ik deze toch niet zou betaald hebben ga ik een bezwaarschrift indienen om volgende redenen. Enkele van mijn familieleden hebben deze week een brief ontvangen met een herinnering voor de niet betaalde jaren. Er wordt hen gevaargd de betaling(en) alsnog uit te voeren om een boete te vermijden. Dit terwijl om mijn aangetekende brief staat dat iedereen de tijd kreeg tot 30 april 2006 om zijn achterstallige bijdragen te betalen. Op de brief van een familielid staat dat dat deze nog de periode van 2005 moet betalen. Met de vermelding dat voor elk jaar dat men niet , onvolledig of laattijdig betaalde, de uitbetaling van de zorgvergoedingen uit de zorgverzekering vier maanden opgeschort wordt op het ogenblik dat men er recht op heeft. Hier is zelfs geen sprake van een administratieve geldboete. Deze brief(ven) komen van de CM-Zorgkas Sint-Michielsbond. Mijn brief komt van de Vlaamse Overheid (Vlaams Zorgfonds). Is het niet zo dat men eerst met een aangetekend schrijven de persoon in kwestie een aanmaning tot betaling (met alle details) moet verzenden ipv een onmiddellijke geldboete. Ik voel mij niet correct behandeld in deze zaak maar acht mijn kans klein in het winnen van een rechtzaak tegen een overheidsdienst.

Alvast dank voor de reacties.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
robert
Berichten: 146
Locatie: Limburg

#2 , 27 dec 2006 06:50

"De Commissie Welzijn keurt maatregelen Vlaamse zorgverzekering goed".

Wie driemaal, al dan niet opeenvolgend, niet, slechts gedeeltelijk of laattijdig betaalt, krijgt vanaf 2006, na de regularisatie, een geldboete tot 250 euro opgelegd.

http://www.politics.be/persmededelingen/9000/

cherifo
Berichten: 1

#3 , 27 jun 2007 16:04

hallo allen , :lol:

dit voor de eerste keer :D ..ik heb namelijk ook een boete gekregen..dit omdat ik het eerste jaar inderdaad 10 euro had betaald ..ik moet zeggen dat ik geen enkele andere brief heb ontvangen om dit jaarlijks te betalen.
nu een aantal jaar later kreeg ik een brief met vermelding dat ik een boete heb van 250 euro plus nog de jaarlijkse kosten die ik niet had betaald.
nu heb (een paar maanden geleden)ik dus een klacht indgediend dit via de website een formulier te hebben ingevuld...en nu een anderhalve maand geleden heb ik antwoord gekregen dat ik toch ooit ben verwittigd geweest door de zorgkas..deze brief heb eerlijk gezegd nooit niet ontvangen..het enig wat ik kon doen is een klacht neerleggen bij de raad van state..maar dat kost heel veel geld volgen een advokaat die ik ken.
wat kan ik eigenlijk nog doen in dit geval?
ik vind het raar dat ik die (zogezegde verwittigingsbrief) nooit aangetekend heb ontvangen.
indien ik dit had geweten had ik direct alles betaald hoor..maar die boete is me te veel..i had dit ook nog vie brief doorgegeven ,maar tevergeefs.
nu moet ik de boete plus de achterstallige van 2002 to heden elk 25euro.

wat kan ik en andere gedupeerden nog doen ? :cry:

alvast bedankt voor jullie hulp
:wink:

Reclame

Terug naar “Andere”