brugpensioen???

ernake
Topic Starter
Berichten: 3

brugpensioen???

#1 , 19 mei 2007 18:31

Ik heb een klein vraagje. Sinds 8 maart 2006 werk ik als poetsvrouw in een school. Ze geven daar steeds tijdelijke contracten van half augustus tot half juli het jaar daarop. De volgende 6 weken dien je te gaan stempelen om daarna opnieuw te starten half augustus. Nu is mijn vraag, mijn man beweert dat ik nooit zal kunnen genieten van een brugpensioen omdat dit steeds tijdelijke contracten zijn. Ik hoop echt dat dit niet waar is omdat dit werk heel zwaar is en ik dit nooit kan volhouden tot ik op pensioengerechtigde leeftijd kom. Heeft mijn man gelijk???

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 22 mei 2007 13:01

?Art.3.a) De in artikel 1 bedoelde regeling geldt voor de werknemers van zestig jaar en ouder die worden ontslagen, behalve wegens dringende redenen in de zin van de wetgeving op de arbeidsovereenkomst voor werklieden en bedienden...?(19 DECEMBER 1974. _ COLLECTIEVE ARBEIDSOVEREENKOMST NR 17 gesloten op 19 december 1974 in de Nationale Arbeidsraad tot invoering van een regeling van aanvullende vergoeding ten gunste van sommige bejaarde werknemers indien zij worden ontslagen.).

Vermits uw arbeidsovereenkomsten telkens gesloten worden voor bepaalde duur zal u in principe nooit voldoen aan het vereiste ?die worden ontslagen? en dus ook nooit aanspraak kunnen maken op brugpensioen.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

ernake
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 22 mei 2007 20:56

bedankt voor je reactie, het ziet er inderdaad niet goed uit voor mij. Probeer volop aan ander werk te geraken maar ja....de leeftijd h

Reclame

Terug naar “Pensioenen”