45 jaar dienst als arbeider en ga met pensioen.

thomasa7
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

45 jaar dienst als arbeider en ga met pensioen.

#1 , 29 okt 2023 07:31

Beste ,

01/05/2024 ga ik met pensioen op de leeftijd van 60 jaar en kan 45 dienstjaren voorleggen .
Mijn bedoeling is het van beperkt door te werken bij mijn huidige werkgever (als bijverdienste)
Ik weet dat ik onbeperkt kan bijverdienen met mijn verworven recht .
Maar zou graag willen weten waar de grens licht , zodat ik het niet belastbare overschrijd .


Alvast bedankt.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 okt 2023 08:25

Eerst en vooral nazien of je ook wel 45 geldige dienstjaren bewijst, leercontract telt immers niet mee.
Enkel in flexijob ben je niet belastbaar. Inkomen uit arbeid en inkomen uit pensioen worden samen belast. Vanaf het ogenblik dat je belasting verschuldigd bent op je pensioen, overschrijd je al het niet-belastbare. Om je een idee te vormen hoeveel belastingen je zal moeten (bij)betalen, kan je best een anonieme berekening maken via https://ccff02.minfin.fgov.be/taxcalc20 ... ox/home.do
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

thomasa7
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 31 okt 2023 05:13

Ik heb effectief 45 jaar als ik stop . (Is mij op de vakbond uitgeteld)
Dan ben ik gaan goochelen , en vind wel wat , maar is toch vaag .
Ik heb daar iets gevonden , als men onder de 8520 euro blijft jaarlijks , is het niet belastbaar .
Mijn pensioen gaat 2187 euro opbrengen welliswaar met vrouw volledig ten laste.
Even toch dit nog , ons dochter is met een handicap geboren , 32 jaar geleden (toen moesten wij ook alles horen van andere of zelf informeren wat haar toekwam van tegenmoetkomiing)

Bedankt voor uw reactie

Reclame

Terug naar “Pensioenen”