Overlevingspensioen

bobijn
Topic Starter
Berichten: 19

Overlevingspensioen

#1 , 18 mei 2016 08:01

wanneer kan ik mijn pensioen opvragen, ik ben 61 en heb een overlevingspensioen. Dank voor de reaktie's

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
zibarrie
Berichten: 133

#2 , 19 mei 2016 21:18

we zullen wat meer info nodig hebben..

bent u nog aan het werk?
vanaf wanneer bent u aan het werk?
steeds blijven werken?
wat is uw exacte geboortedatum?
wat is de hoogte van uw overlevingspensioen? weet u eventueel de breuk van dit pensioen?

bobijn
Topic Starter
Berichten: 19

#3 , 23 mei 2016 18:14

Ik heb full time gewerkt tot mijn 45 ste jaar, dan iemand leren kennen met terug drie kleine kidswaarvan de oudste met down syndroom, mijn geboortedatum is 20/03/55, en mijn overlevingspensioen is het laagste bedrag. Hopelijk hiermee uw van dienst te zijn,

Reclame

zibarrie
Berichten: 133

#4 , 23 mei 2016 20:56

U zal uw pensioen kunnen opnemen op 65 jaar, de wettelijke pensioenleeftijd.

Uw eigen rustpensioen zal worden vastgesteld, op basis van de hoogte van dit bedrag en de berekening/bedrag van het overlevingspensioen zal er worden bekeken of er nog een deel overlevingspensioen zal blijven. Het is dus mogelijk dat het overlevingspensioen een deel verminderd, of zelfs volledig wegvalt op uw 65ste.

U hoeft geen aanvraag te doen, op voorwaarde dat u een (legaal) adres hebt, en uw woonplaats in België zal de Federale Pensioendienst uw dossier opstarten rond uw 64ste verjaardag, en zal u zo nodig documenten ontvangen.

bobijn
Topic Starter
Berichten: 19

#5 , 24 mei 2016 12:31

Bedankt voor alle info,dikke merci

Terug naar “Pensioenen”