leercontract, werkloosheid in verband met pensioen

2lingske
Topic Starter
Berichten: 1

leercontract, werkloosheid in verband met pensioen

#1 , 28 mar 2015 14:46

Ik heb een vraag omtrent pensioen

Vraag1: Ik heb op leercontract gewerkt gedurende 4 jaar van 1974 tot en met 1979. Daarna 2j patroonsopleiding gedaan opvolgend op mijn meercontract terwijl ik werkte. Wat telt hiervan mee voor mijn pensioen?

Vraag 2: Telt werkloosheid mee? Ik ben enkele jaren werkloos geweest voor de opvoeding van mijn kinderen en daarna ook enkele jaren ifv van een opleiding, mits vrijstelling van stempelcontrole, en waarvoor ik stage liep als vrijwilligster. De opleiding volgde ik via VSPW. Wat telt hiervan mee voor mijn pensioen?

Dus telt leercontract en werkloosheid mee voor mijn pensioen? Ik ben nu 55, werk momenteel iets minder dan halftijds ifv nieuwe opleiding via avondonderwijs. Dit combineer ik dus met werken, stage en studeren

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 mar 2015 14:49

De 4 jaar leercontract die erkend door het ministerie van middenstand telt niet mee voor je pensioen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 28 mar 2015 20:20

betaalde werkloosheid telt mee

Reclame

Terug naar “Pensioenen”