ben ik verplicht om te solliciteren

antje
Topic Starter
Berichten: 2

ben ik verplicht om te solliciteren

#1 , 27 feb 2008 22:43

Hallo,

Ik ben een alleenstaande bijstandmoeder met een dochtertje van 5,5 maand.
Mijn vraag is ben ik verplicht om te solliciteren?

Met vriendelijke groet Antje

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
RijmenamsK
Berichten: 50
Locatie: Tienen

#2 , 28 feb 2008 19:48

Misschien voor je kindje wel het beste als je ze alles wil kunnen geven wat je wilt. Ik ben zelf moeder van een zoon van 8 jaar, mijn man en ik gaan ook allebei uit werken, de meeste mensen doen dit, waarom zou jij dit niet doen?

Drone
Berichten: 3042
Locatie: st-niklaas

#3 , 28 feb 2008 21:22

laatste tijd hoort ge opt nieuws dat ze de komende jaren ( dit jaar dus al inbegrepe ) 13.000 mense zoeke in de haven van antwerpen, misschien een tip :)

Reclame

antje
Topic Starter
Berichten: 2

#4 , 28 feb 2008 22:55

Ik vind het niet erg om te werken. Maar ik wil ook niet mijn kindje hele dagen op de creche doen Als ik ze van de creche haal kan ik ze al gelijk in bed doen :( Wanneer zie ik haar dan? Parttime zou ik wel willen werken dan kan ik ook mijn kindje zien opgroeien. Ze heeft alleen mij.

Ze is nog maar een baby. Als ze bijv naar school kan is het een ander verhaal.

kristin
Berichten: 204

#5 , 29 feb 2008 07:24

ik ben ook een alleenstaande moeder en moet ook gaan werken.
Maar ja, er zijn altijd mensen die profiteren

Archie
Berichten: 60

#6 , 29 feb 2008 15:44

Ik moet mijn dochter ook elke dag naar de crèche doen, zoals zoveel mensen. En als ik thuis kom, steek ik haar in bad, geef haar eten en steek haar in bed. Dus veel tijd in de week heb ik niet met haar. De reden die jij opgeeft om niet te hoeven werken/solliciteren is bijzonder zwak!

Bart
Beheerder
Berichten: 404
Juridisch actief: Ja

#7 , 29 feb 2008 16:50

Los van alle emotionaliteit rond dit thema is het zo dat je inderdaad verplicht bent om te solliciteren, wil je je recht op werkloosheidsuitkering niet verliezen.

Om de discussie niet te laten ontsporen stel ik voor het topic bij deze af te sluiten.

Terug naar “Werkloosheid”