verhuren → werkloosheidsuitkering

de reden
Topic Starter
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

verhuren → werkloosheidsuitkering

#1 , 19 mar 2016 16:32

heeft iemand recht op een werkloosheidsuitkering indien die een handelspand verhuurt?
is er een verschil of die volledig of economisch werkloos is?
maakt het bedrag van de handelshuur enig verschil?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 20 mar 2016 22:15

Inkomsten uit onroerende of roerende goederen tellen niet mee, tenzij het een beroepsactiviteit betreft.

denlowie
Berichten: 15939
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 mar 2016 22:39

Ooit een brief gehad van het ministerie van arbeid waarin duidelijk gesteld werd dat het inkomen uit kapitaal nooit in aanmerking kwam voor het niet krijgen van de werklozensteun !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

wanton
Berichten: 9914
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#4 , 21 mar 2016 10:32

Ik begrijp dus volkomen dat men er aan denkt een inkomenstoets te doen voor langdurig werklozen. Het gaat niet op dat iemand die vb. 3 huizen verhuurt ook nog eens werklozenvergoeding zou ontvangen. Ik hoop dat dat niet het geval is bij TS.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

denlowie
Berichten: 15939
Juridisch actief: Nee

#5 , 21 mar 2016 10:49

Ik begrijp dus volkomen dat men er aan denkt een inkomenstoets te doen voor langdurig werklozen.
Het is niet omdat men er aan denkt dat dit er snel zal zijn, maar dat dit ooit komt dit geloof ik ook omdat er teveel misbruiken zijn !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#6 , 21 mar 2016 10:59

Indien de regelgeving dat momenteel niet voorziet dan is het ook niet aan de orde en is er juridisch geen probleem, al de rest zijn opportuniteitsoordelen.

Wel opletten dat men de persoon in kwestie niet als beroepsmatige verhuurder beschouwt, dat verandert de zaak maar speelt niet ingeval u 1 of 2 panden verhuurt.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Terug naar “Werkloosheid”