schorsing RVA

HOMEBAZZz
Topic Starter
Berichten: 1

schorsing RVA

#1 , 11 okt 2006 14:23

Dag
Ik heb een schorsing opgelopen !!!!!!!!!!!!!!!!!! zonder daar vooraf van op de hoogte te zijn!!!!!!!!
mijn schorsing is in gegaan op 8/9/06 en heb 227? uitkering gehad ,ik ben pas na veel geloop op de hoogte gekomen dat dit een sanctie is van RVA en heb op 10/10/06 een aangetekende brief ontvangen van RVA voor een verhoor op 18 oktober. Zo maar zonder enige verwitting werd ik zonder geld gezet (3 personen)???? huurgeld, gas elec- en water rekeningen moet ik laten liggen schoolgeld ,enz...
nu mijn vraag : Kan de RVA mij zonder enige verwittiging zomaar schorsen? en je uitkering als gezinshoofd (die je brood nodig heb) tegen houden nog voordat je op VERHOOR heb moeten komen?(wat een naam:je bent reeds een misdadiger of een profiteur ,objectiviteit is ver te zoeken bij RVA :-( ).....schijnt dat mijn dossier bij betwistbare zaken ligt!!

dus ik naar het ocmw zit niets anders op ...absurd toch ?

door de heksenjacht van RVA op respectievelijk de 40+ langdurige werklozen ben ik geschorst!

HOMEBAZZz

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 26 okt 2006 21:00

U kan de zaak aanhangig maken bij de 'arbeidsrechtbank'.

TAS
Berichten: 67

#3 , 29 okt 2006 12:10

Ik ga ervan uit dat u op 1 juli 2006 minstens 40 jaar en hoogstens 49 jaar was en langdurig werkloos.

?Art. 5. In hetzelfde besluit worden de artikelen 59bis tot 59decies ingevoegd, luidend als volgt...Art. 10. Dit besluit heeft uitwerking met ingang van 1 juli 2004.De bepalingen bedoeld in artikel 5 van dit besluit vinden toepassing :3? vanaf 1 juli 2006 voor de werkloze die op deze datum minstens 40 jaar en hoogstens 49 jaar is.?(K.B. 4 juli 2004,B.S. 9 juli 2004).

?Art.59bis.?1.Onverminderd...volgt de directeur het actieve zoekgedrag naar werk op van de volledig werkloze die ...1? een werkloosheidsduur van...ten minste 21 maanden bereikt hebben indien hij 25 jaar of ouder is...Art.59ter.Na het begin van de werkloosheid en v??r de oproeping bedoeld in artikel 59quater,wordt de volledig werkloze schriftelijk verwittigd dat hij actief een betrekking moet zoeken tijdens zijn werkloosheid en dat hij...De verwittigingsbrief bedoeld in dit artikel wordt via een schrijven verstuurd met de gewone post,ten vroegste...2?.vanaf de dertiende maand van werkloosheid ,indien...Art.59quater.?1.Ten vroegste wanneer de voorwaarden bedoeld in artikel 59bis vervuld zijn,nodigt de directeur de werkloze schriftelijk uit voor een gesprek...Art.59sexies...?6.In geval van niet-naleving van ...of van onvoldoende inspanningen om zich te integreren in de arbeidsmarkt...2? ontvangt de werkloze die werkloosheidsuitkeringen geniet en die de hoedanigheid heeft van werknemer met gezinslast...gedurende een periode van zes maanden...de in artikel 130bis bedoelde verminderde uitkering en...?(Werkloosheidsbesluit 25 november 1991).

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”