wannneer recht op werkloosheidsvergoeding

mammieke
Topic Starter
Berichten: 36
Locatie: antwerpen

wannneer recht op werkloosheidsvergoeding

#1 , 04 mar 2009 15:55

mijn zoon is 22 jaar en is aan zijn laatse jaar hoger onderwijs bezig.Hij weet nu al dat hij een herkansing heeft voor in augustus.
Maar ik vraag me nu af welke invloed heeft dit op een eventuele aanvraag voor werkloosheidsvergoeding?Vanaf wanneer moet hij deze indienen en wanneer kan hij effectief een uitkering ontvangen.
Het kindergeld word dat dan al niet meer uitbetaald vanaf eind juni?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
djanodive
Berichten: 326

#2 , 25 mar 2009 15:56

Hij moet zich inschrijven bij de VDAB na het beëindigen van zijn studies denk ik. dus na zijn 2de zit.

Dan begint zijn wachttijd te lopen en ik denk dat hij dan pas na 9 maand een uitkering zal kunnen krijgen.

Maar een handigheidje: als hij na zijn 2de zit nog 1 maand als student kan gaan werken (september), dan moet hij daar niet veel rsz op betalen en al helemaal of bijna helemaal geen belasting. Dus zou hij beter nog 1 maandje student blijven.

Kindergeld zal vermoedelijk wegvallen van op het moment dat hij zijn studies beëindigd heeft.

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”