Werkloosheidsuitkering

pendersm
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Werkloosheidsuitkering

#1 , 21 jun 2016 19:18

Hallo

2 jaar geleden ben ik ontslagen op mijn 47ste en sindsdien heb ik geen werk meer. Nu ben ik aan het proberen zelfstandig te worden als kunstenaar/artiest maar dat heeft tijd nodig. Ook volg ik een opleiding aan de kunstacademie.
Mijn partner kan nu ergens werk krijgen maar zou dat dan ten koste gaan van mijn uitkering? Het zijn maar een aantal uurtjes per week. Haar loon is dus niet van dergelijk mate dat we ervan zouden kunnen leven.
Mijn vraag is dus nu of er een minimaal bedrag is dat ze mag verdienen zonder dat mijn uitkering ingehouden wordt, of moet ik ieder bedrag opgeven aan de uitkeringsinstantie wat zij verdiend?

Gr Maurice

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 22 jun 2016 15:15

Contacteer uw uitbetalinginstelling. Er bestaat idd een maximumbedrag, maar zoals u het schrijft bestaat de kans dat de rva probleem zal maken van uw "poging tot zelfstandig worden"

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”