R

Sandy.b
Topic Starter
Berichten: 4

R

#1 , 26 apr 2016 18:38

Hallo

Ik ben een meisje van 20 en heb net ontdekt dat ik zwanger ben. Ik zit momenteel in het eerste jaar van de opleiding kleuteronderwijs. Ik zie het niet zitten om die opleiding af te maken met een kind en zou daarom een avondopleiding kleuteronderwijs volgen zodat ik overdag deeltijds kan gaan werken. Nu maak ik mij wel zorgen i.v.m. het zoeken naar vast werk tijdens mijn zwangerschap aangezien ik denk dat bedrijven niet echt happig zijn om zwangere vrouwen aan te nemen. Ook het feit dat ik geen zaterdag- of avondwerk kan doen (dan heb ik namelijk les), het feit dat ik rugproblemen heb en daarbovenop niet beschik over een rijbewijs boezemt me angst in. Komt er ook nog bij dat ik 1 dag in de week ook moet vrijhouden voor stages.

Nu las ik over een inschakelingsuitkering na studies. Om daarop recht te hebben moet ik eerst een jaar actief op zoek gaan naar werk (wat ik uiteraard van plan ben aangezien we het geld goed kunnen gebruiken).

Nu mijn vragen; stel dat ik toch interimwerk (voor enkele maanden of weken) vindt binnen de periode van mijn jaar inschakelingstijd, kan ik dan na dat interimwerk nog steeds recht hebben op een inschakelingsuitkering na doorlopen van de inschakelingstijd? Tellen de dagen van het interimwerk dan mee als inschakelingsperiode of niet?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 26 apr 2016 20:15

dagen tewerkstelling tellen idd mee voor de inschakelingsperiode. Onthou wel om achter iedere langere tewerkstelling te controleren (op site vna VDAB) of je nog ingeschreven staat als werkzoekende (na 4 weken tewerkstelling word je immers automatisch uitgeschreven).

Onthou ook dat je geen tewerkstelling op zaterdag of in de avond mag weigeren. Zelfs al volgt u een opleiding. Voor de rugproblemen kan je contact opnemen met GTB indien je al extra begeleiding in het zoeken naar werk wil hebben.

Onthou trouwens dat een tewerkstelling in kleuteronderwijs in vele regio's van Vlaanderen absoluut niet evident is.

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”