ontslag: wanneer uitkering aanvragen?

Jacqueline Hamelryk
Topic Starter
Berichten: 1

ontslag: wanneer uitkering aanvragen?

#1 , 06 okt 2015 20:50

Hallo,

Na een carriere van 16 jaar ben ik ontslagen in 2013 en ben volledig uitbetaald (1 jaar).
Nu ben ik al een paar maanden op zoek naar een job, en heb een contract via interim, full time (momenteel dagelijkse contracten)
Ik ben erg ontgoocheld in deze job, deze is helemaal niet mijn verwachting.
Ook was ik eventjes geschrokken dat ik vandaag met nog een nieuwe collega verplicht was vroeger te stoppen omdat er ineens geen werk meer was, dus niet betaald.
Als ik nu mijn contract beeindig heb ik dan terug stempelrecht. Ik ben momenteel 2 dagen aan het werk. Ik heb navraag gedaan bij HR en ik zou vb vrijdag kunnen stoppen en terug stempelen. Is dit juist. Op de vdab ben ik nog niet uitgeschreven de 1ste maand.

Groetjes en bedankt
Jacqueline

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 06 okt 2015 21:29

in theorie kan de RVA, als ze dit te horen krijgen, u schorsen voor het feit dat u zélf stopt met werken, u bent dus niet beschikbaar voor dat werk. In de praktijk zal dit NORMAAL niet het geval zijn, omdat de RVA dit niet zal weten.

Je ex-collega die vroeger moet stoppen van de werkgever (dan wat op haar contract staat), heeft wel degelijk recht op haar volledige dag loon, btw.

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”