Dop naar minimuum gezakt na langdurige ziekte

opzoekertje
Topic Starter
Berichten: 2

Dop naar minimuum gezakt na langdurige ziekte

#1 , 21 mar 2015 14:33

Om een lang verhaal kort te maken: :arrow:

Ik stond een tijdje geleden voor een korte periode op den dop, berekend op mijn prestaties van deeltijdse tewerkstelling,
(omdat ik niet lang genoeg voltijds gewerkt had)

ben dan een aantal weken gaan werken, maar ben vanuit die tewerkstelling langdurig ziek geworden.

Ik kon mijn job omwille van verschillende redenen niet meer uitvoeren dus ben mij na veel begeleidingsgesprekken gaan herscholen.

De arbeidsgeneesheer heeft me dan maar ontslagen want als ik kan studeren, kan ik terug gaan werken ook. Ik heb gevraagd of ik mij via hun niet kan herscholen,
maar omdat ik geen been mis ofzo gaat dat blijkbaar niet. :evil:

Nu ik wilde het wel terug proberen van te werken, maar omwille van mijn medisch probleem, hangen er voorwaarden aan vast.
Ik kan niet zomaar elke job aannemen. Dat is ook de reden waarom ik me herschool, omdat ik mijn weg niet meer vond op de arbeidsmarkt.

Toen ik het dagbedrag van mijn werkloosheidsuitkering te horen kreeg, kreeg ik ver een inzinking! Mijn werkloosheidsuitkering is gewoon blijven
doorlopen en is doorheen de tijd gezakt naar het minimuum. Ik krijg nog maar 9euro per dag! :shock:

Ik ben nu al een aantal maand erg actief op zoek naar werk, maar wie wil er nu iemand aannemen dat niet elke dag kan omwille van een opleiding.
Niemand dus! Als ik niet snel iets vind, zijn we volledig bankroet! (gaan kuisen is geen optie)

Wat moet ik nu doen? Wat zouden jullie doen? Ik kan mijn opleiding toch niet stopzetten? :!:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 21 mar 2015 20:15

heb je een vrijstelling voor die opleiding?

opzoekertje
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 24 mar 2015 15:17

Nee, dat kan je niet aanvragen als je opleiding minder dan 20 uur per week is.

Gisteren toch persoonlijk naar RVA gegaan ipv gebeld. Blijkbaar waren ze mis en krijg ik toch ietske meer. En te bedenken dat ik 35 keer heb rondgebeld om te vragen of dat zeker klopt...
zien ze 2 maand later pas da ze toch mis geweest zijn!

Blijkbaar moet ge u dus ook eerst inschrijven in een opleiding, dan pas kan je aanvragen of ge u uitkering kunt behouden gedurende u opleiding! Da's toch niet te geloven!
Als ge dan geen dop meer krijgt, staat ge daar schoon me u (meestal dure) opleiding! (Dit indien de opleiding meer dan 20u/w is.)

Nu moet ik juist nog te weten komen hoeveel uur stage/ week ik mag doen via een stagecontract zonder mijn uitkering te verliezen....

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”