Terugvordering RVA.

renzolimburg
Topic Starter
Berichten: 4

Terugvordering RVA.

#1 , 16 dec 2014 19:09

Ik heb een brief gehad van de RVA omdat ik onterecht een tijdskrediet vergoeding zou hebben ontvangen vanaf 21/03/2009 tot 30/09.2013.
Hoe zit het hier met verjaringstermijnen enz...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 16 dec 2014 19:15

Ik heb een brief gehad van de RVA omdat ik onterecht een tijdskrediet vergoeding zou hebben ontvangen vanaf 21/03/2009 tot 30/09.2013.
Hoe zit het hier met verjaringstermijnen enz...

5 jaar vanaf het ogenblik dat het onterecht ontvangen ervan bekend is.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

renzolimburg
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 16 dec 2014 20:37

Ok merci, ik dacht 3 jaar als het niet opzettelijk was.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38607

#4 , 16 dec 2014 20:50

Opzettelijk is het (sociale) fraude en mogelijk valsheid in geschriften.

renzolimburg
Topic Starter
Berichten: 4

#5 , 16 dec 2014 21:00

Maar ik heb er nooit iets voor getekend. Probleem is dat ik van werk veranderd ben na een paar maanden, de vorige baas blijkbaar niets heeft doorgegeven , en ik er niets van gemerkt heb omdat het op een rekening gestort werd waar mijn loon niet op gestort wordt en welke niet gecontroleerd wordt. En nu na zoveel jaren beginnen ze erover te zagen.

jefke007
Berichten: 1815

#6 , 16 dec 2014 21:55

Natuurlijk worden er ook belastingsfiches enz voor afgeleverd en is het bedrag mogelijk wel aangegeven in je belastingsbrief, die je hebt ondertekend.
Indien je voltijds bent gaan werken en dan nog tijdskredriet dan ligt het mogelijk wel wat ingewikkeldere

Zelfs als je wist dat je het geld ontvangen hebt, is het niet noodzakelijk fraude.
Je kan de verjaringstermijn van 5 jaar betwisten, in feite ben je zelf verplicht de kortere verjaringstermijn proberen in te roepen, als de rva dat niet doet.

renzolimburg
Topic Starter
Berichten: 4

#7 , 16 dec 2014 22:20

Ik ben inderdaad voltijds beginnen te werken. En sommigen zullen denken jaja niet gezien , maar had toen 5 rekeningen bij verschillende banken.

jefke007
Berichten: 1815

#8 , 16 dec 2014 23:18

en op de door u ondertekende belastingaangifte heb je dat bedrag ook jarenlang niet zien staan ? zelfs niet op het aanslagbiljet nadien, waardoor je zelfs meer belastingen moest betalen.
belastingsfiches van rva werden ook niet ontvangen ?

Rva vordert terecht ( volgens algemene voorschriften , die ook in andere organisaties toegepast worden )zowiezo BRUTO terug, terwijl je enkel netto ontvangt en van de fiscus kan je niets terugvorderen. Het gaat alleen op dat vlak al een soepje worden

Terug naar “Werkloosheid”