Aanrijding rotonde

blackbriar1988
Topic Starter
Berichten: 3

Aanrijding rotonde

#1 , 27 apr 2015 22:41

Hallo,

Ik heb vanmiddag een aanrijding gehad waarin ik op een rotonde met 2 rijstroken reed. Ikzelf reed op de linkerrijstrook en zette mijn rechter pinker op.
Tijdens het afslaan werd ik langszij aangereden door een 4x4 (Toyota Hilux) die de rotonde nog niet wilde afslaan.
Ben ik in fout of niet.
Ik werd trouwens aangereden door een Waalse vrouw met haar man als passagier. Er waren geen gewonden.

Dank U

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
katje2560
Berichten: 101

#2 , 27 apr 2015 23:02

De Waalse vrouw is in fout

Drone
Berichten: 3040
Locatie: st-niklaas

#3 , 27 apr 2015 23:02

u maakt een manoeuvre, kans is groot dat u door de verzekering in fout zal worden gesteld.

Reclame

Drone
Berichten: 3040
Locatie: st-niklaas

#4 , 27 apr 2015 23:05

De Waalse vrouw is in fout

neen toch niet, hij die een manoeuvre maakt, de welke van rijstrook veranderen is (of pogen van een rotonde af te raken), dient er voor te zorgen dat hij dit manoeuvre veilig en zonder anderen in het gevaar te brengen, kan uitvoeren.

Turaki
Berichten: 6870

#5 , 27 apr 2015 23:08

De Waalse vrouw is in fout
Want walen hebben geen voorrang in Vlaanderen?

Om de rotonde te verlaten moet u rechts afslaan, en om rechts af te slaan moet u rechts voorsorteren. U mag dus niet van het linkse vak meteen de rotonde verlaten.
Om van het linkse vak rechts voor te sorteren, moet u van rijstrook veranderen, en doet u een manoeuvre. En dan moet u voorrang geven.

Of, korter, u bent in fout. Er is zelfs niet de minste kans dat u niet aansprakelijk gaat gesteld worden.

blackbriar1988
Topic Starter
Berichten: 3

#6 , 27 apr 2015 23:23

Sorry, maar dit begrijp ik echt niet. De Waalse vrouw zag mij de rotonde verlaten MET mijn pinkers op en rijdt toch tegen mij in. Ik reed half op het zebrapad en er waren geen voetgangers of fietsers.

Turaki
Berichten: 6870

#7 , 27 apr 2015 23:31

Sorry, maar dit begrijp ik echt niet. De Waalse vrouw zag mij de rotonde verlaten MET mijn pinkers op en rijdt toch tegen mij in. Ik reed half op het zebrapad en er waren geen voetgangers of fietsers.
En omdat u uw pinkers gebruikt, heeft u plots wel voorrang? U diende voorrang te geven, en hebt dat niet gedaan. Daardoor is het ongeval gebeurt, en zal u aansprakelijk gesteld worden. En meer is er niet. Wie de andere wagen bestuurde, waar u juist stond op het moment van het ongeval, welke kleur wagen u heeft, wie de champions league wint, of er leven is op mars, allemaal even irrelevant.

blackbriar1988
Topic Starter
Berichten: 3

#8 , 27 apr 2015 23:35

Ok, ik ben in fout, allemaal goed en wel. Maar de vrouw kon toch ook wel een beetje opletten. als ik het dan zo bekijk. Maja, ik kan weer betalen omdat iemand op mij inrijdt. Typical!

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#9 , 27 apr 2015 23:41

Ok, ik ben in fout, allemaal goed en wel. Maar de vrouw kon toch ook wel een beetje opletten. als ik het dan zo bekijk. Maja, ik kan weer betalen omdat iemand op mij inrijdt. Typical!
Om dergelijke toestanden te vermijden werd de wegcode uitgevonden.
Uw argument dat anderen moeten opletten voor uw fouten is wel merkwaardig.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Turaki
Berichten: 6870

#10 , 27 apr 2015 23:53

Ok, ik ben in fout, allemaal goed en wel. Maar de vrouw kon toch ook wel een beetje opletten. als ik het dan zo bekijk. Maja, ik kan weer betalen omdat iemand op mij inrijdt. Typical!
Wat een bullshit! U diende op te letten, want u diende voorrang te geven. Door uw onoplettendheid stond u plots voor die vrouw haar wagen, en kon ze niet meer stoppen, en heeft nu ook schade aan haar wagen. U betaalt deze wel, maar zij heeft nu toch maar mooi ook weer de last van dit te laten herstellen, alles te regelen met de verzekering, en allerlei andere zaken die bij een ongeval komen kijken. En dit allemaal omdat er iemand dacht het beter te weten, die dan nog achteraf, als hij in fout blijkt te zijn, nog steeds vindt dat het niet zijn fout is.

U heeft een fout gemaakt, en daardoor is er een ongeval gebeurt. Wees volwassen en erken dat dit enkel en alleen uw schuld is. En als u dan toch bezig bent, herlees de wegcode eens, dit kan duidelijk geen kwaad.

Inazuma
Berichten: 9838
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#11 , 28 apr 2015 00:33

Ok, ik ben in fout, allemaal goed en wel. Maar de vrouw kon toch ook wel een beetje opletten. als ik het dan zo bekijk. Maja, ik kan weer betalen omdat iemand op mij inrijdt. Typical!
Turaki heeft u al uitgelegd wat u zoal fout deed.

U betaalt dus omdat u duidelijk de wegcode niet kent of niet wil toepassen ...
Die onkunde - en de gevolgen er van - gaat u dan ook nog eens aan anderen verwijten :?:

Tip:
http://wegcode.be/wetteksten/secties/kb/wegcode" onclick="window.open(this.href);return false;
of
http://www.gratisrijbewijsonline.be/rij ... ichtYT.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

besteed er eens een paar avondjes aan ...


En blijf rechts op de kleine Belgische rotondes.
Zelfs die met 2 rijstroken.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#12 , 28 apr 2015 08:47

Hallo,

Ik heb vanmiddag een aanrijding gehad waarin ik op een rotonde met 2 rijstroken reed. Ikzelf reed op de linkerrijstrook en zette mijn rechter pinker op.
Tijdens het afslaan werd ik langszij aangereden door een 4x4 (Toyota Hilux) die de rotonde nog niet wilde afslaan.
Ben ik in fout of niet.
Ik werd trouwens aangereden door een Waalse vrouw met haar man als passagier. Er waren geen gewonden.

Dank U
Ik heb vanmiddag een aanrijding gehad waarin ik op een rotonde met 2 rijstroken reed. Ikzelf reed op de rechterrijstrook en zette geen pinker op.
Tijdens het rijden werd ik langszij aangereden door een auto die de rotonde wilde afslaan.
Ben ik in fout of niet.
Ik werd trouwens aangereden door een mens. Er waren geen gewonden.
Sorry, maar dit begrijp ik echt niet. De Waalse vrouw zag mij de rotonde verlaten MET mijn pinkers op en rijdt toch tegen mij in. Ik reed half op het zebrapad en er waren geen voetgangers of fietsers.
De Vlaamse man zag in zijn spiegels dat ik geen pinkers gebruikte en dus gewoon op mijn vak bleef rijden.
Maja, ik kan weer betalen omdat iemand op mij inrijdt. Typical!
Ik kan weer alles moeten regelen omdat iemand op mij inrijdt. Typical!

LeenW
Berichten: 12943

#13 , 28 apr 2015 09:50

Dit lijkt mij toch basiskennis. En waarom het ter zake doet dat het een Waal of een vrouw is, is mij ook onduidelijk.

Sirkii
Berichten: 5458

#14 , 14 mei 2015 18:54

Als dit je kan troosten: in UK zou je in je recht zijn want aldaar MOET je op een meervaksrotonde afslaan als je op het buitenste vak rijdt. k Gebruik bewust niet de termen links en rechts want alginder rijdt je met de wijzers mee en is dus links het buitenste vak terwijl alhier rechts het buitenste vak is.

Zoals al geschreven: hier ben je in fout want je voerde een manoeuver uit.

ongelukbelaagd
Berichten: 528

#15 , 15 mei 2015 09:46

Ik snap dit niet : "Ik reed half op het zebrapad en er waren geen voetgangers of fietsers"

Er zijn toch geen zebrapaden op een rotonde?
Als die persoon al half op het zebrapad reed, is die toch al lang van het linkse vak af en was die zelfs half van het rechtse vak?

Terug naar “Arbeidsongevallen”