Arbeidsongeval van 25/03/2015

AnoukT
Topic Starter
Berichten: 3

Arbeidsongeval van 25/03/2015

#1 , 18 jun 2015 15:19

Hallo,

Ik heb 25/03 een auto accident gehad en dit was opweg van het werk naar huis en is dan ook erkend als arbeidsongeval.
Nu ben ik dus nog steeds in ziekte doordat ik een nekletsel heb dat volgens mijn behandelende arts waarschijnlijk nooit meer zal genezen.

Ik ben onlangs ook naar een controle arts moeten gaan van de verzekering die mij uitbetaald en denk dat alles in orde is want heb daar niks meer van gehoord.

Nu vroeg ik me af wat er gebeurt als ik mijn werk dus niet meer kan doen? Stel dat ik mijn (medisch)ontslag krijg, val ik dan op dop of ziekenkas?
Want nu word ik dus betaald door die verzekering van mijn werk, maar ik neem aan dat zij mij niet gaan blijven betalen en ik heb bang dat als ik nu mijn ontslag krijg ik op dop val wat dus veel minder is dan ziekenkas.
Niet dat ik wil profiteren van ziekenkas, maar zolang ik niet weet wat ik moet/kan doen wil ik ook niet in financiële problemen komen.

En moest ik op ziekenkas vallen, is het dan mogelijk om een opleiding te volgen?
Ik heb nl geen secundair diploma dus er zijn qua werk niet zo veel opties voor mij dus als ik mijn werk nu niet meer kan doen zou het handig zijn moest ik mij dan toch kunnen bijscholen...

Grtjes,
Anouk

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
AnoukT
Topic Starter
Berichten: 3

#2 , 19 jun 2015 12:54

Niemand die mij hier enig advies over kan geven?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 20 jun 2015 21:01

Hallo,

Ik heb 25/03 een auto accident gehad en dit was opweg van het werk naar huis en is dan ook erkend als arbeidsongeval.
Nu ben ik dus nog steeds in ziekte doordat ik een nekletsel heb dat volgens mijn behandelende arts waarschijnlijk nooit meer zal genezen.

Ik ben onlangs ook naar een controle arts moeten gaan van de verzekering die mij uitbetaald en denk dat alles in orde is want heb daar niks meer van gehoord.

Nu vroeg ik me af wat er gebeurt als ik mijn werk dus niet meer kan doen? Stel dat ik mijn (medisch)ontslag krijg, val ik dan op dop of ziekenkas?
als je nog arbeidsongeschikt bent door het arbeidsongeval en er is nog geen consolidatie (= vaststelling dat het niet meer zal verbeteren), dan ben je nog TAO (tijdelijk arbeidsongeschikt) en zal je verder uitbetaald worden door de verzekering.
Is er consolidatie, dan is er werkloosheid of ziekte (+ vergoeding).
En moest ik op ziekenkas vallen, is het dan mogelijk om een opleiding te volgen?
u kan dat vragen

Reclame

AnoukT
Topic Starter
Berichten: 3

#4 , 21 jun 2015 01:51

Danku voor de reactie.

yanaenkay
Berichten: 1

#5 , 15 okt 2015 14:03

Voor al je vragen ivm je AO kan je terecht op het fonds van arbeidsongevallen te Brussel
02 506 84 11

Terug naar “Arbeidsongevallen”