Arbeidswegongeval

Ativ
Topic Starter
Berichten: 3

Arbeidswegongeval

#1 , 10 dec 2013 11:29

Hi,

Midden 2009 was ik het slachtoffer van arbeids-weg ongeval. (leeftijd 20j)
Na enkelen maanden ziekenhuis en revalidatie centrum + tal van operaties later, is er in 2010 een consolidatie datum vastgesteld.
Aangezien wij niet akkoord gingen met het voorstel voor mijn blijvende Invaliditeit en blijvende arbeid ongeschiktheid hebben wij hiervoor een Advocaat aangenomen en opvolgend geneesheer.
Uiteindelijk zijn we tot een overeenkomst gekomen van 16% blijvende invaliditeit en 16% blijvende arbeidsongeschiktheid.
Nu is mijn vraag, is er een kans dat men voor mijn geleden en toekomstige schade in gemeenrecht/politierechtbank de rechter zal beslissen om geen kapitalisatie toe te kennen?
Normaal gezien spreekt men van +15% over kapitalisatie (wat voor mij een gunstiger bedrag zou opleveren) toch hoor ik dat die niet altijd wordt toegekend?

Kan iemand dit toe lichten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ativ
Topic Starter
Berichten: 3

#2 , 26 jan 2015 20:06

Niemand?

ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#3 , 26 feb 2015 10:26

Beste

Het is moeilijk te voorspellen of de politierechtbank de kapitalisatiemethode toepast, dat hangt af van plaats tot plaats, ook al stelt de indicatieve tabel 15 % voorop.

Waar de materiële schade nog af en toe wordt gekapitaliseerd, is dat nog minder het geval voor de morele schadeposten.

Nochtans bestaat er nogal wat rechtspraak waarop u zich kan steunen, die ook de kapitalisatie van morele schade ondersteunt.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Reclame

Ativ
Topic Starter
Berichten: 3

#4 , 18 mar 2015 16:03

Bedankt ddanck,

Ondertussen is er een vonnis gevallen.
Kaptialisatie wordt toegepast voor de morele shadeposten maar niet voor de huishoudelijke schade.

Echter heeft de tegenpartij al beroep aangetekend, 2 dagen na het vonnis. :(

ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#5 , 18 mar 2015 17:48

Beste

Kan u mij misschien een kopie van het vonnis bezorgen (deze zijn eerder zeldzaam).

Vanzelfsprekend mag u de naam van de partijen onleesbaar maken.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Terug naar “Arbeidsongevallen”