arbeidsongeval en dubbelbaan In NL en B

Yondaime
Topic Starter
Berichten: 11

arbeidsongeval en dubbelbaan In NL en B

#1 , 09 sep 2013 22:23

Goede middag,

Ik ben een interimmer.
Ik heb vorige week dinsdag een arbeidsongeval gehad, mijn benen werden geraakt door een pallet van een rijdende heftruck met palletten.
Mijn benen zijn nu erg opgezwollen en de dokter gaf uitstel van een week, maar moest na een week moest ik nogmaals komen en werd die verlengd tot een maand aangezien mijn achter knie pees beschadigd is en herstellen even duurt.
ik heb toen aangemeld bij ziekenfonds, want de interim gaat mij niet meer uitbetalen en ze hebben mij ontslagen...

Het volgende probleem, ik ben nu hier in Belgie als ziek doorgemeld,
maar in Nederland ben ik niet ziek doorgegeven,
ik werk in Nederland 5 uurtjes (7 dagen) bij mijn kennis bedrijf voor administratiewerk...
Maar daar kan ik ook niet werken...

nu hoor ik verhalen dat de belgisch overheid een boete kan opleggen aan mij van 60.000 euro als ik beide landen anders wordt aangegeven en dat ik inkomen heb...
Uit Nederland krijg ik 1581 euro
Uit Belgie krijg ik 1515 Euro
Ik krijg geen huurtoeslag
krijg geen kindergeld (geen kinderen)
of andere inkomen...

Mijn vraag is, hoe en wat moet ik doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 10 sep 2013 07:52

Je verhaal is nog te onduidelijk:
- hoeveel uur werk je in België per week (allez, hoeveel stond er in dat interimcontract)
- hoeveel uur werk je in Nederland per week (5*7 of 5 uur op 7 dagen)?
- Woon je in België of in Nederland
- die bedragen "krijg ik..." is wss op maandbasis, maar op wat is dat berekend: interimcontract, ziekteuitkeringen, ... ?
- is het arbeidsongeval bij de werkgever aangegeven?
- waarom geef je je niet ziek aan bij je werkgever in Nederland, terwijl je zelf aangeeft daar niet te kunnen werken?

Yondaime
Topic Starter
Berichten: 11

#3 , 10 sep 2013 10:00

Ik werk via interim 38 uur nachtdienst...van 22:00 tot 6:00
In nederland werk ik vast van 7:00 tot 12:00 ... ja 7 dagen
Ik woon in België. ..
Ik heb nog geen ziekte uitkering ontvangen maar heb het wel aanvraag gedaan via doktorsbrief.. gestuurd naar ziekenfonds.
Het ongeval is gedurende werk gebeurd in belgisch bedrijf...
Als ik ziek meld bij mijn nederlandse werkgever...krijg ik nog steeds loon betaald...
Maar de vraag is omdat ik al inkomen krijg...en krijg ik nog van ziekenfonds. ..kan ik daarvoor problemen krijgen?

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 11 sep 2013 09:06

is het arbeidsongeval aangegeven bij de Belgische werkgever?

zain123
Berichten: 1

#5 , 25 okt 2014 09:27

Werksituatie voor oktober 2012:

vanaf november 2010 tot met augustus 2012 steeds aan het werk geweest en dan 2 maand werkloos en in oktober 2012 terug werk.
Whether you want to pass 1z0-102 exams or looking for Dean College certification, our Youtube can provide guaranteed success in real exam of University of California, San Francisco Good Luck.

Terug naar “Arbeidsongevallen”