vraagje over arbeidsongevallen vergoeding

keiko
Topic Starter
Berichten: 2

vraagje over arbeidsongevallen vergoeding

#1 , 18 okt 2014 20:50

hey

ik heb in 2009 een werkongeval gehad aan de haven van antwerpen.
na werkhervatting in 2011 is de verzekering mijn vergoeding beginnen betalen berekend op de 18% invaliditeit die ze hadden toegekend.
nu heb ik dit voorstel niet aanvaard en heb een advocaat onder de arm genomen.
deze heeft mijn % kunnen optrekken naar 23%
nu in december komt deze zaak terug voor.
als ze nu instemmen met die 23% zou ik de resterende 5% nog moeten trekken sinds april 2011(datum werkhervatting)
zijn er op dit bedrag ook interesten verschuldigd die ze moeten betalen of niet?
mijn advocaat sprak over verwijlinteresten maar kan hier niet veel info rond vinden.
zijn ze deze interesten nu verschuldigd aan mij ja of niet en hoeveel % bedraagt deze?
hoop dat jullie het een beetje kunnen verduidelijken voor me.
alvast bedankt
bart

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 19 okt 2014 06:48

Art. 42
De tijdelijke vergoedingen zijn betaalbaar door de 3[verzekeringsonderneming]3 op dezelfde tijdstippen als het loon.
1[De Koning kan bij een in Ministerraad overlegd besluit bepalen onder welke voorwaarden, volgens welke modaliteiten en met welke periodiciteit de jaarlijkse vergoedingen en vervallen renten, evenals de bijslagen, 2[...], betaald worden.]1
Op de in 4[dit artikel]4 bedoelde uitkeringen is van rechtswege intrest verschuldigd vanaf het ogenblik waarop zij eisbaar worden.

ze zijn maar opeisbaar vanaf dat ze toegekend worden, dus vanaf vonnis.

http://www.kluwereasyweb.be/documents/v ... ml?lang=nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Terug naar “Arbeidsongevallen”