auto-ongeval van werk naar huis

Franciscus
Berichten: 38590

Re: auto-ongeval van werk naar huis

#16 , 23 jul 2014 22:20

Max 24 uur en met gevarendriehoek aangebracht in principe op 30 meter maar achter de achterruit wordt aanvaard ( alhoewel niet voorzien in wegcode)
Voertuig moet rijvaardig zijn dus lichten bumper en nummerplaat vooraan dienen aanwezig.
Er mogen evenmin uitstekende delen zijn of delen die de gevolgen van een ongeval kunnen verergeren.
Laatst gewijzigd door Franciscus op 03 sep 2014 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#17 , 24 jul 2014 07:45

En ongeval van en naar het werk is steeds via de korstte weg, en men mag dus geen omwegen maken om iemand af te zetten.
jawel.
Ik rij ook niet via de kortste weg (= 37km), wel via de snelste weg (= 44km) van en naar het werk. Jammer genoeg wordt mijn kilometervergoeding woon-werk verkeer wel berekend op de korstste weg... Scheelt in kilometers per week toch een 70 km. Maar moest ik de korste weg nemen ben ik wel een kwartier langer onderweg (wat dus per week op 2,5 uur komt).
Kortste weg is in jouw geval dan de snelste weg. Kortst wil eventueel ook zeggen kortst in tijd. Afhankelijk van de CAO moet de werkgever die weg ook uitbetalen.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#18 , 03 sep 2014 19:36

Nog een laatste vraag,
Hoelang mag een auto in die staat op straat blijven staan?
alhoewel we er niet meer mee rijden, is hij wel nog steeds in staat om te rijden.
Een voertuig dat niet meer kan rijden, mag maximaal 24 uur lang geparkeerd blijven.

Een (personen)auto die nog kan rijden, onbeperkt tenzij verkeerstekens wat anders opleggen.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#19 , 04 sep 2014 10:22

Kortste weg is in jouw geval dan de snelste weg. Kortst wil eventueel ook zeggen kortst in tijd. Afhankelijk van de CAO moet de werkgever die weg ook uitbetalen.
Deze reactie had ik nog niet gezien. Ik zit in PC 207. Enig idee of mijn werkgever me daadwerkelijk de snelste weg naar het werk moet uitbetalen in km's? Niet dat ik er moeilijk over ga doen, want ik wordt behoorlijk goed betaald door mijn werkgever, maar puur uit interesse...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#20 , 04 sep 2014 12:52

er staat niks specifieks over de weg, dus dan moet het jouw weg zijn, op voorwaarde dat die logisch is (= kortste in tijd, tenzij deze zo gevaarlijk/lastig zou zijn)

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#21 , 04 sep 2014 13:45

er staat niks specifieks over de weg, dus dan moet het jouw weg zijn, op voorwaarde dat die logisch is (= kortste in tijd, tenzij deze zo gevaarlijk/lastig zou zijn)
Tja snelste weg is via autostrade. Kortste weg is binnendoor. Die multinational legt mij er dus op, wat woon-werk-vergoeding betreft... Afin, gelukkig maken ze dit meer dan goed met een behoorlijke jaarlijkse bonus, dus ik ga er maar niet te moeilijk over doen... Je zal ook wel gezien hebben dat het over een PC gaat in een sector die traditiegetrouw goed betaalt ;-)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Arbeidsongevallen”