Vriend cash geld geleent maar wil niet terug betalen

Animus
Topic Starter
Berichten: 3

Vriend cash geld geleent maar wil niet terug betalen

#1 , 01 okt 2013 21:00

Best leden,

Ik heb een klasgenoot enkele maanden geleden €40 geleent, schriftelijk is er natuurlijk niets ondertekend want het ging om het voorschieten van een maaltijd en een treinticket. Hij mag aan onze Universiteit niet meer studeren omdat hij aan de slaagvoorwaarden niet voldaan heeft en gaat binnenkort terug naar zijn geboorteland verhuizen, dus hij heeft hij met iedereen gebroken en ons de deur gewezen.

Hij moest mij natuurlijk dat geld nog, dus daar heb ik hem aan herinnerd. Hij vroeg om m'n adres en zei dat hij het per post zou versturen, samen met een Tshirt dat hij nog van me had. Na enkele weken vroeg ik hoe dit nu eigenlijk zat met de terugbetaling, en hij zei dat het waarschijnlijk verloren gegaan was met de post en dat hij het "een effort zou doen" en het mij "nogmaals" zou overschrijven. Heb hem toen mijn rekeningnummer gegeven en een week later heb ik nog steeds niks ontvangen... Toen ik hier opnieuw naar vroeg zou hij het aan iemand meegeven maar dit heeft hij niet gedaan.. Kan ik eventueel enkele stappen ondernemen op basis van de Facebookchat en smsen waarin hij de schuld erkent, maar deze maar niet terugbetaald?

Alvast bedankt voor de geboden hulp!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22335
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 02 okt 2013 11:32

De stappen die je kan nemen zullen in ieder geval een veelvoud van die 40 € kosten.
Laatst gewijzigd door mava105 op 03 okt 2013 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Animus
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 03 okt 2013 19:10

Kan ik die kosten dan terug verhalen op hem? En is de kans reeel dat hij me gedwongen zal terug moeten betalen?

Reclame

mava105
Berichten: 22335
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 03 okt 2013 19:47

Niet alle kosten zijn recupereerbaar. En als je al uw gelijk haalt, hoe ga je die centen en de kosten dan terugvorderen in het buitenland?

Animus
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 06 okt 2013 13:34

Hij zou pas over enkele maanden verhuizen, maar kan ik eventueel niks doen waardoor er bij hen thuis een brief in de bus beland en zijn ouders dit eventueel zien?

Angel87
Berichten: 84

#6 , 06 okt 2013 19:11

Je kan zelf een brief schrijven...

Zoals hierboven al is aangegeven zullen de kosten van juridische stappen hoger zijn dan de 40 euro die je nu in het slechtste geval kwijt bent.
Alis Volat Propriis

Terug naar “Andere”