erven zwart geld

janrocco
Topic Starter
Berichten: 29

erven zwart geld

#1 , 19 feb 2013 10:26

stel,
twee kinderen erven zwart geld van vader.
zelf wil ik hiervoor niet in de bak gaan zitten, en zeker mijn eigen kinderen niet mee belasten.
ik ben voorstander van aangifte en me neerleggen met verbonde boete.(wil gerust slapen).
de andere partij heeft hierover een andere mening, en wenst dit niet te doen.
indien ik mijn deel zou aangeven, breng ik dan de andere partij in gevaar?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 19 feb 2013 12:26

Wat bedoelt u met "zwart geld"?

Geld van onder de matras?
Geld in het buitenland?
Zeer waardevolle kunstwerken?

Al de rest is automatisch gekend bij erfenis (alle banktegoeden en roerende beleggingen in het algemeen, alle onroerende goederen).
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

wanton
Berichten: 9896
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#3 , 19 feb 2013 14:52

Door een bedrag aan te geven , desnoods cash, kan je zwart geld wit maken. Altijd beter dan zwart geld erven en zo houden.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

janrocco
Topic Starter
Berichten: 29

#4 , 20 feb 2013 19:35

idd. buitenland.

en de vraag over die andere partij?

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#5 , 20 feb 2013 19:47

idd. buitenland.

en de vraag over die andere partij?
Als één van de erfgenamen het "zwarte deel" bekend maakt via de successieaangifte dan is het bestaan daarvan bekend bij de fiscus en dat voor ALLE erfgenamen. Als het een substantieel bedrag betreft maakt niet aangifte dit geld quasi waardeloos want u zal er nooit mee boven water kunnen komen.
Ook valt het niet uit te sluiten dat binnen X jaren alle informatie mbt bankrekeningen -zonder de nu nog bestaande uitzonderingen- tussen de verschillende landen zal worden uitgewisseld: dan betaalt u niet enkel de ontweken successierechten maar ook intresten en boetes.

Ik voeg me bij de raad van Wanton om dmv een correcte successieaangifte dit geld wit te maken.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

janrocco
Topic Starter
Berichten: 29

#6 , 23 feb 2013 10:28

prima, bedank

Terug naar “Andere”