mogen ouders afpakken van meerderjarigen?

winston16
Topic Starter
Berichten: 2

mogen ouders afpakken van meerderjarigen?

#1 , 22 aug 2012 23:45

Hallo allemaal ik heb wel eens problemen met mijn oouders omdat ze werkelijk van alle muggen olifanten maken en nu had ik een toch wel brandende vraag. Daarvoor zal ik eerst de situatie uitleggen:

Ik ben 18 jaar en woon nog thuis bij mijn ouders ik heb een laptop en een mobieltje de laptop heb ik geheel van mijn eigen geld betaald en het mobieltje betaald mij. Moeder de helft van het abonnement.
Okey nou hebben mijn ouders gisteren mij laptop afgepakt omdat mijn kamer 1 grote zooi zou zijn en met 1 grote zooi bedoelen ze dus dat er een paar kleine di.vetjes op mijn bureau lagen die er niet hoorden (mij. Bureau is pas netjes als die helemaal leeg is) okey toen ik die paar dingen had opgeruimd vroeg ik of ik mijn laptop terug mocht. Maar ik kreeg te horen dat ze mijb kamer eerst nog wouden checken voor ze mij mijn laptop wouden terug geven.
Om naar bed te gaan lopen ze langs mijn kamer en als ze opstaan open ze weer langs mijn kamer. Vanmiddag ging ik er dus vanuit dat ze het al wel hadden gecontroleerd maar nee nogsteeds niet. En ik had ondertussen mijn laptop dringend nodig.
Kwamen ze vanavond eindelijk naar mijn kamer.. Ik zat op het kkeyboard te spelen. Mijn moeder zegt daar ga jij geen gebruik van maken als je kamer niet is opgeruimd!. Dus ik zeg: maar mijn kamer is opgeruiMD! Zegte moeder ik was je alleen een nieuwe regel (jaaa die komen er elke dag ofzo) aan het uitleggen ...(ik onderbrak haar) maar net zij je..
n toen were ze boos dat ik haar onderbrak en nu willen mij. Oudera mijn bloed eigen laptop niet terug geven omdat ik er tevel om zeur en niet naar ze luister (ehmmm ik onderbrak maar 1 keer toch?).

Dus nu vroeg ik me af of dit niet een vorm van diestal is. Het is geheel tegen mijn wil in en de laptop os geheel van mij. Eigen hard verdiende geld betaald.

En ik ga me ouders heus niet aanklagen ofzo maar gewoon just to know.

Bij voorbaat dank en excuus voor de vele spelfouten die er ongetwijfeld in zitten


Met vriendelijke groet, Winston

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
VDG2
Berichten: 785

#2 , 22 aug 2012 23:58

Mobieltje, nou, zooi, zeuren... U bent Nederlander vermoed ik? Rechtenforum.nl voor de Noorderburen.

winston16
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 23 aug 2012 11:17

Of sorry dat wist ik niet :$ dankjewel!

Reclame

christoffel
Berichten: 2

#4 , 26 aug 2012 07:47

Kamer opruimen,leren schrijven en naar de goede raad van ouders luisteren!!
Daar zal je het verste mee komen vermoed ik.
Ze zien je graag!!!!

Artis
Berichten: 184

#5 , 26 aug 2012 08:11

Mij is altijd gezegd je te houden aan de regels van het huis. Of dat nu thuis is, bij een vriend/familie of op hotel: op verplaatsing pas je je aan. Geen idee wat daar verkeerd aan is?
Wees blij dat je onderdak hebt bij je ouders, ook nog na je 18e! Denk niet dat je ouders onmogelijke dingen vragen: kamer netjes houden, ... (op tijd naar huis komen, laten weten als niet blijft eten, enz ...).
Lijkt me een minimale vorm van respect!

Terug naar “Andere”