inschrijving school bij co-ouderschap

bezorgde papa
Topic Starter
Berichten: 2

inschrijving school bij co-ouderschap

#1 , 22 jan 2011 20:38

Beste,Ik ben een papa van een kindje van 2.5 jaar, en ben in een echtscheiding verwikkeld , volgende maand wordt de echtscheiding defenitief uitgesproken, een voorlopige regeling over ons kindje is er ook al deze zal binnen 2 maanden ook defenitief uitgesproken worden. Maar nu heeft mijn ex ons kindje zonder mijn medenweten ingeschreven in een school dit ben ik deze week te weten gekomen van men ex zelf, terwijl men kind al van de eerste schooldag van het januari naar deze school gaat. Ik ben dit te weten gekomen omdat ikzelf aandrong bij men ex dat het wel tijd was om onze dochter naar het school te laten gaan, het ergste moet nog komen als ik vraag naar welke school ze gaat krijg ik als antwoord dat ik daar helemaal geen zaken mee heb. In principe heb ik geen probleem van waar men kind naar het school gaat maar ik heb nu helemaal geen informatie: Hoe ,waar , wanneer, hoe bevalt het..... je weet wel al de vragen die bij je opkomen bij de eerste schooldagen van je kind. Kan ik hier stappen tegen ondernemen? ik wil wel dat mijn kindje niet een speelbal gaat worden tss ons , soms zal dit onvermijdelijk zijn maar wil het zoveel mogelijk besparen.Alle raad is welkom,groetjes,een bezorgde papa

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38647

#2 , 23 jan 2011 15:41

Wat staat er in de overeenkomst wat kinderen betreft.
Co-ouderschap
domicilie
normaal hebben beide ouders steeds samen het ouderlijk gezag en beslissen dus ook samen over de school.

het begon zo mooi
Berichten: 19

#3 , 23 jan 2011 22:44

Beste,Ik ben een papa van een kindje van 2.5 jaar, en ben in een echtscheiding verwikkeld , volgende maand wordt de echtscheiding defenitief uitgesproken, een voorlopige regeling over ons kindje is er ook al deze zal binnen 2 maanden ook defenitief uitgesproken worden. Maar nu heeft mijn ex ons kindje zonder mijn medenweten ingeschreven in een school dit ben ik deze week te weten gekomen van men ex zelf, terwijl men kind al van de eerste schooldag van het januari naar deze school gaat. Ik ben dit te weten gekomen omdat ikzelf aandrong bij men ex dat het wel tijd was om onze dochter naar het school te laten gaan, het ergste moet nog komen als ik vraag naar welke school ze gaat krijg ik als antwoord dat ik daar helemaal geen zaken mee heb. In principe heb ik geen probleem van waar men kind naar het school gaat maar ik heb nu helemaal geen informatie: Hoe ,waar , wanneer, hoe bevalt het..... je weet wel al de vragen die bij je opkomen bij de eerste schooldagen van je kind. Kan ik hier stappen tegen ondernemen? ik wil wel dat mijn kindje niet een speelbal gaat worden tss ons , soms zal dit onvermijdelijk zijn maar wil het zoveel mogelijk besparen.Alle raad is welkom,groetjes,een bezorgde papa
vrees dat ik het zelfde probleem heb met dat verschil dat wij niet getruowd zijn

Reclame

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#4 , 24 jan 2011 08:40

Dit is of kan mijn inzies een vorm van het storen van de rust (stalken dus) zijn. Als je niet tot gezamelijk overleg kan komen kan je overwegen om hiervoor klacht (of een PV van inlichting) bij de politie neer te leggen. Het er al te snel bij laat zitten houd een zeker risico in omdat je nog wel eens voor voldongen feiten zou kunnen komen te staan.

Er zijn er die voor minder een kortgedingproceure hebben aangespannen.

RR

Terug naar “Andere”