wie weet hier iets meer van

zoveelvragen
Topic Starter
Berichten: 7

wie weet hier iets meer van

#1 , 22 okt 2010 20:30

Ik heb eens een vraag en hoop dat er iemand me op kan antwoorden.
Ik heb een relatie met een man die zich bekeerd heeft tot moslim. De relatie is nu een 7tal maanden.Hij is ondertussen getrouwd met een jong meisje in marokko? zij is midden 20 en hij in de 50. Hij verteld me dat hij me erg graag ziet en dergelijke...
Maar dat hij enkel en alleen met een moslima getrouwd is omwille van zijn geloof...
Toch heeft hij veel gebreken op dat geloof! Kijk naar de relatie van mij en hem tijdens zijn huwelijk!!
Kan dit zomaar? Zal het meisje haar visum krijgen ookam heeft hij hier een relatie al die tijd? is het leeftijdsverschil er groot?
Ik wil hem niet kwijt maar vrees als het meisje haar visum heeft gebeurd dit wel!
wie kan me daarin helpen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause
Berichten: 1216

#2 , 22 okt 2010 20:41

In één woord: AFBLIJVEN!

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#3 , 22 okt 2010 20:44

U hebt een buitenechtelijke relatie met een gehuwd man. Zijn nationaliteit, geloof, ouderdom, enz. doen niets ter zake.
Er is geen enkel recht dat u in dit verband kan uitoefenen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

just_a_girl
Berichten: 6

#4 , 22 okt 2010 22:15

dat vind ik toch zeer straf!!
dus hij kan hier doen en latne wat hij wil? een buitenechtelijke relatie als je met een vrouw van marocco getrouwt bent en die wil haar vizum hebben denk je nu echt dat ze dat dan niet raar gaan vinden als hij dan al die tijd hier nog een relatie heeft? volgens mij houden ze met alles rekening.
als ik het verhaal van mevrouw lees lijkt het me echt een schijnhuwelijk zodra papieren in orde zijn gaan ze scheiden weet het zeker

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#5 , 22 okt 2010 22:28

De vraag is niet of hij zomaar eender wat kan doen. Wel wat vragensteller kan doen om de man aan zich te binden en daarop is en blijft het antwoord: NIETS!!! Hij heeft geen enkele juridische verplichting tegenover haar.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

zoveelvragen
Topic Starter
Berichten: 7

#6 , 22 okt 2010 22:34

Daar gaat mijn eerste idee ook naar toe.... ik had al een relatie met hem voor hij ging trouwen! het meisje in Marokko weet hier zelfs van!
hij houdt zich niet aan het geloof, houd meer van mij als van haar zegt hij, hij liegt vaak tegen haar en heeft een hoop problemen hier..
dan kan je toch niet zomaar iemand over laten komen?
Hij zegt zelf dat hij het huwelijk niet kan verbreken om grote problemen te vermijden .. kvraag me af welke problemen??

just_a_girl
Berichten: 6

#7 , 22 okt 2010 22:34

nee ok maar die zaken die het gaan onderzoeken houden er echt wel rekening mee dat hij hier ook een relatie heeft met die vrouw.
hij is getrouwt daar en heeft al even lang een relatie hier wijst alles op schijnhuwelijk.
schijnhuwelijk is nog steeds strafbaar dus als ze al weten dat hij hier nog een relatie heeft ook al heeft hij tot haar gen enkele juridisce verplichtingen.

just_a_girl
Berichten: 6

#8 , 22 okt 2010 22:36

geld problemen misschien? mevrouw zij komt hier en 2 jaar later papieren in orde gaan ze scheiden!!
ik ken u niet maar vind dat het echt op een schijnhuwelijk wijst en dat is nog steeds strafbaar!!!

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#9 , 22 okt 2010 22:41

Zou het kunnen dat hij ook vaak tegen u liegt? Zich niet aan een geloof houden is niet strafbaar in België.
Hoeveel Belgen houden zich aan een geloof.....? Hoeveel mensen hebben een verhouding terwijl ze nog met iemand anders gehuwd zijn?
Overspel staat zelfs niet (meer) in het strafrecht.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

zoveelvragen
Topic Starter
Berichten: 7

#10 , 22 okt 2010 22:43

dacht als moslim dat overspel tijdens het huwelijk echt wel erover was!

just_a_girl
Berichten: 6

#11 , 22 okt 2010 22:44

nee ok maar gaan ze dan iemand van marocco naar hier laten komen als ze dat wete? dat lijkt me echt niet kunnen dat ze dat toelaten ze. een kennis van mij was ook ooit in egypte getrouwt en die had dan geen relatie in belgie en dat vizum is ook afgekeurt ze onderzoeken echt alles alles 1 ding dat tegen schijnhuwelijk wijst vizum wordt ingetrokken

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#12 , 22 okt 2010 22:49

dacht als moslim dat overspel tijdens het huwelijk echt wel erover was!
Volgens de Koran mag een man verschillende vrouwen hebben. Maar dat doet er hier niet toe want niet de Koran maar de Belgische wetten gelden.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

just_a_girl
Berichten: 6

#13 , 22 okt 2010 22:51

http://www.vmc.be/vreemdelingenrecht/we ... spx?id=189" onclick="window.open(this.href);return false; dan kijkt u hier maar eens op met wat alles rekening wordt gehouden staat ook in als er een tussenpersoon zit zoal mevrouw dan wordt het aangezien als een schijnhuwelijk

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#14 , 22 okt 2010 22:59

http://www.vmc.be/vreemdelingenrecht/we ... spx?id=189 dan kijkt u hier maar eens op met wat alles rekening wordt gehouden staat ook in als er een tussenpersoon zit zoal mevrouw dan wordt het aangezien als een schijnhuwelijk
Mevrouw heeft hem toch niet zelf gekoppeld aan dat Marokkaanse meisje? Tussenpersoon= persoon die de twee huwelijkskandidaten in kontakt bracht met elkaar.
Maar de vraag was niet of dit huwelijk in België geldig is, dat kunnen we niet weten omdat we daarvoor niet over de nodige informatie beschikken, maar wel of mevrouw iets - op juridisch vlak- kon doen om haar vriend niet te verliezen.
En daarop is het antwoord ontkennend.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

zoveelvragen
Topic Starter
Berichten: 7

#15 , 22 okt 2010 23:01

Nee ik heb hem niet gekoppeld aan haar! zeker niet! en ja eigenlijk was mijn vraag of het zomaar kon of ze naar belgie zou komen met al die dingen die hier gaande zijn.... blijkbaar had ik de vraag anders geformuleerd dan.

Terug naar “Andere”