Moeder beschermen.

Patrick A.
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Moeder beschermen.

#1 , 18 feb 2024 16:55

Dag.

2 jaar geleden is mijn vrouw haar vader overleden.
De moeder is vrijwel onmiddellijk op zoek gegaan naar een "vervanger". Iets wat uiteraard moeilijk ligt bij mijn vrouw.
Mijn vrouw deed voordien alles, rekeningen, papierwerk, boodschappen. We hebben ze zelfs 2x een maand in huis genomen, voor en na het overlijden van haar vader

Na 5 maanden is er dan een breuk gekomen in de relatie tussen dochter en moeder. Deze breuk is mede veroorzaakt door haar nieuwe vriend.
Hij heeft vanaf het begin alles beloofd wat de moeder graag wilde horen , hij zou wel voor haar zorgen. En heeft alles overgenomen qua rekeningen, papierwerk enz...
Ze is ook altijd blijven volhouden, liegen, dat het haar vriend niet is.

Alleen zijn we nu 1,5 jaar verder. En we krijgen dingen te horen van mensen die ons zorgen baren.
Vroeger was ze niet thuis te houden en had ze contact met iedereen.
Dat is stilaan geëvolueerd naar nog amper buitenkomen. Zeggen haar buren, kennissen.
Naar helemaal niet meer buiten komen. Zeggen de mensen uit haar straat. We zien ze zelf ook nooit, wij wonen 2 straten verder.
Volgens dat we horen spreekt ze nog amper met mensen. Zelfde kapper, oude vriendinnen enz.
En de mensen die ze gezamenlijk kennen zeggen nu dat ze verward overkomt en de vraag is al gesteld of ze dement aan het worden is.

Ze is een totaal andere persoon geworden. En wij vermoeden dat de nieuwe vriend er veel mee te maken heeft.
Na 6 maanden in de "relatie" hebben ze wettelijk samen wonen geregeld . Alhoewel hij daar nooit blijft slapen. Zij kent dit niet en al helemaal niet hoe ze dat moet doen.
Nu staat zijn appartement te huur en we vermoeden dat hij naar daar trekt.

We denken dat ze in een situatie verzeild is geraakt die wss oorspronkelijk niet de bedoeling zal geweest zijn.
We denken ook dat hij haar in een situatie gebracht heeft dat ze nu volledig afhankelijk geworden is van hem en ze niet in staat is om dit op te lossen.

Als hij nu naar daar verhuist wonen ze wettelijk en feitelijk samen. Dan krijgt ze hem nooit meer buiten.

Een advocaat had ons verteld dat ze mag doen wat ze wil en dat wij daar niks aan kunnen doen. Dat was dan 1,5 jaar geleden.
Alleen horen wij nu een heel ander verhaal. Waardoor wij ons zorgen maken om haar welzijn.
We denken dat ze onderdrukt wordt waardoor ze aan het wegkwijnen is.

Kan mijn vrouw iets ondernemen?

LennieK
Berichten: 1869
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 feb 2024 14:12

Het is maar even freewheelen; maar misschien vragen aan de wijkagent om een 'wellness check'?

Patrick A.
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 feb 2024 16:47

We zijn ondertussen naar een advocaat geweest en die zei hetzelfde. Alleen zei de politie tegen mijn vrouw dat dat hun taak niet is.

Dus de volgende stappen worden nu bepaalt door de advocaat.

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2335
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 feb 2024 07:07

Is er geen kans dat jullie iets of wat bevooroordeeld zijn door het feit dat zij vrij snel een nieuwe relatie heeft.

U start uw eerste bericht door te zeggen dat een nieuwe partner “uiteraard” moeilijk ligt bij uw vrouw. Waarom uiteraard? Het is niet omdat uw vrouw een toekomstbeeld heeft van haar moeder als treurende weduwe, dat dit de keuze van haar moeder zelf moet zijn.

Terug naar “Andere”