Aanhoudende ruzies met vader

Nebur
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Aanhoudende ruzies met vader

#1 , 15 feb 2024 23:33

Beste, ik zal het kort proberen en zo duidelijk mogelijk. Ik ben opgegroeid bij mijn vader, was 28j toen ik mijn moeder leerde kennen. Al van heel jongs af aan heefr mijn vader mij psycholgisch en emotioneel mishandeld. Als op vroege leeftijd (14j) kwam ik in contact met cannabis. Als snel raakte ik verknokt want toen ik dit rookte kwam alles minder hard binnen. Dit heeft jaren geduurd en als ik iets ouder werd ben ik dan ook in verschillende verslavingen beland. Ik besef heel goed dat ik daar mee begonnen was en op een bepaalde leeftijd liet ik mij helpen/behandelen. Daar kwam boven dat ik vastgesteld werd met de diagnose ptss omdat ik vaak droomde over wat er allemaal was gebeurd in het verleden met mijn vader. De laatste 6 jaar was dan ook alle contact verbroken, alsook die kant van de familie brak met mij. Recent werd in samenwerking vanuit mijn programma een hersteltraject opgestart. Nu ben ik reeds positief afgerond (volg wel nog ambulante hulp) en zagen we elkaar af en toe. Vandaag liep het opnieuw volledig mis, hij begon te roepen en vroeg verschillende malen aub te stoppen. Ik ben vertrokken en heb tot een dik uur geleden angst, paniekaanvallen gehad die zich uiten in hyperventilatie. Alles kwam terug boven. Waarbij ik nu mijn vragen zal stellen. Wat kan ik doen eventueel gerechtelijk voor het psychische leed waar ik nu al ongeveer 25 jaar mee kamp (nu 42j). Ik ben ook bang ivm de toekomst ten opzichte van hen. Ik ben ten einde raad dus alvast bedankt voor eventuele raad!

Mvg

LeenW
Berichten: 12860

#2 , 15 feb 2024 23:44

Contact verbreken en verder gaan met uw leven lijkt mij hier de beste oplossing. U bent niet gebaat bij lange onzekere procedures over wat er in het verleden gebeurd zou zijn.

Nebur
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 feb 2024 23:48

Dank u, dit is ook hetgeen ik aan denk. Al zou ik wel vele bewijzen op tafel kunnen leggen over wat ik allemaal heb doorstaan al die jaren. En wat ivm mijn dochter (10j). Ik ben bang dat ze haar ook zo zouden behandelen in de toekomst en heb al veel opgezocht en gelezen en blijkbaar is het bijna onmogelijk om grootouders niet meer in de mogelijkheid te stellen hun kleinkind niet meer te zien...

Reclame

Franciscus
Berichten: 38616

#4 , 16 feb 2024 12:04

Dan hebt u voor de dochter hopelijk de uitgeschreven lijdensweg om te bewijzen wat u hebt meegemaakt met ouder. Dat u om die reden geen contact wil.
U kan in uiterste toegeving toelating geven om dochter te zien in beschermde ruimte in aanwezigheid van persoon aangeduid door jeugdrechter.

mava105
Berichten: 22280
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 16 feb 2024 12:35

TS moet de kar niet voor de wagen willen spannen.

Nebur
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 17 feb 2024 14:28

Franciscus bedankt,
Ik wil idd niet volledig alles afnemen zo zit ik niet in elkaar, ik vraag/vroeg me gewoon af wat als ze het grootouderrecht opeisen... Ik wil nog met goed me wil een regeling treffen maar voor mezelf hoeft het niet meer. Mijn dochter heeft zoals ik 6j geen contact meer gehad en ik had in de tijd laten weten als wij niet door 1 deur kunnen mag je nog altijd om mijn dochter komen...Nooit geen antwoord op gekregen. Zoals ik zei wqs de relatie tsn mij en mijn vader terug in opbouw maar is recentelijk terug naar af, dus een band heeft ze niet met hen... bedankt voor je antwoord

Nebur
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#7 , 17 feb 2024 14:35

Ps: mava 105 wat wil jij zeggen komt wat raar over, wat duiding zou intressanter zijn

Terug naar “Andere”