bezittingen vader (in psychische instelling)

lee
Topic Starter
Berichten: 1

bezittingen vader (in psychische instelling)

#1 , 17 sep 2008 23:41

Hallo,

Vlak nadat ik geboren ben is mijn vader ervan door gegaan en heeft hij mij en mijn moeder verlaten.

Enkele jaren later is mijn moeder te weten gekomen dat hij werd opgenomen in een instelling voor geesteszieken.

Mijn vader en moeder zijn dan even later wettelijk gescheiden (ik zelf was toch nog klein en heb dit niet bewust meegemaakt.)

Ik weet van mijn moeder dat mijn vader een huis en grond bezit.

Dit huis wordt verhuurd om deels zijn kosten te betalen in de instelling waar hij verzorgd wordt (Als hij er nog steeds zit tenminste).

Nu heb ik van verschillende mensen (weliswaar zeker geen juridisch deskundigen) gehoord dat ik aanspraak zou kunnen maken op zijn bezittingen.
Zelf ben ik hier zeker niet van overtuigd.
Maar ik zou toch willen weten wat hier van aan is.
Kan ik iets "opeisen" of kan ik ervoor zorgen dat ik in dat huis kan gaan wonen door een 'huurprijs' te betalen etc of zou ik de grond kunnen opeisen?

Verder zou ik ook nog willen weten in hoeverre de instelling waarin hij zich bevindt het zeggingschap heeft over zijn bezittingen. Kunnen zij maw zijn eigendommen verkopen zonder dat hij hiermee akkoord gaat of zonder mij hierover te verwittigen?
Zelf weet ik niet in welke instelling hij zit of hoe ik hier iets over te weten kan komen. Het enige wat ik weet is zijn naam.

Is er iemand die hier iets meer uitleg omtrent kan geven?
Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#2 , 18 sep 2008 01:45

als kind heb je rechten

toch lijkt mij niet slecht om eens te pogen om contact te maken met je vader

op die manier krijg je allicht een beter beeld om heel de situatie in te schatten


RR

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#3 , 18 sep 2008 09:58

HOE wil je aanspraak maken op zijn bezittingen als hij nog in leven is...?

Gooi eens de naam en voornaam van uw vader in http://www.ejustice.just.fgov.be/doc/rech_n.htm (woord en tekst,klik opzoekingen) zo kan U te weten komen of er een bewindvoerder is.

MOGELIJKS kan u op die manier ook weten in welke instelling hij zich zou bevinden.

Reclame

elsje
Berichten: 109

#4 , 18 sep 2008 20:42

als kind heb je rechten

toch lijkt mij niet slecht om eens te pogen om contact te maken met je vader

op die manier krijg je allicht een beter beeld om heel de situatie in te schatten


RR
IK sta achter de stelling van RR !!
Contact is dè manier om zaken op te lossen en of op te helderen ...
En wat Lex zegt is zeker waar . Als hij nog in leven is heb je nergens recht
op . els

Terug naar “Andere”