Gedwongen abortus

Amelietje
Topic Starter
Berichten: 48
Juridisch actief: Nee

Gedwongen abortus

#1 , 29 aug 2016 11:51

Beste,

Graag had ik geweten of ik mijn ex en zijn ouders kan laten vervolgen voor druk te zetten om mijn kindje te laten aborteren?

Aangezien ik zelf wel mijn handtekening gezet heb om de abortuskliniek schriftelijk toestemming te geven, zijn er toch zaken die kunnen wijzen op druk.

- Het feit dat ik gewacht heb tot de allerlaatste dag dat het wettelijk mogelijk was.
- Mijn huisdokter die het dossier kent en weet dat ik me altijd met hand en tand tegen een abortus verzet heb
- Verslagen van het voorafgaand gesprek met de sociale assistente van de abortuskliniek zelf waaruit zeker zal blijken dat ik ook daar heftig tegen een abortus gekant was. Mogelijk kunnen deze nog opgevraagd worden.
- E-mails van de moeder van mijn ex waarin ze zwart op wit schrijft dat ze heel wat problemen voorzag indien mijn kind geboren zou worden. Ook staat er te lezen dat haar man inderdaad als "neutrale bemiddelaar" bij mij thuis is gekomen. ( Met een beetje gezond verstand kan je al raden dat de vader van mijn ex onmogelijk neutraal kon zijn vanuit zijn positie en enkel nog wat druk op de ketel kwam leggen. Ook is het nog maar zeer de vraag of het aan een zestiger is om mij als vrouw te komen zeggen wat ik met mijn lichaam moet doen. Nochtans had zijn zoon, die op het moment van de feiten 33 jaar was, zijn papaatje niet nodig toen het was om de kleine te verwekken!)
- EN TOT OVERMAAT VAN RAMP heb ik een screenshots kunnen uitprinten waarin mijn ex onbeschaamd in een publiek debat verklaart dat abortus voor hem iets is als " kinks zoals rape play en seksuele interesses vanuit machtsposities, etc." of "dat het geen zin heeft om te discussiëren met mensen die er nog van overtuigd zijn dat het recht op leven het hoogste goed is".

Het spreekt voor zich dat ik 1.5 jaar na de feiten nog steeds enorm afzie hiervan. Groepsgesprekken met lotgenoten deden deugd, maar toch ben ik hier psychisch nog steeds zwaar van onder de voet!

Misschien dat die abortus op zichzelf wel legaal was, doordat ik mijn handtekening heb gezet, maar is dat geen soort aanranding van de eerbaarheid wanneer ik geforceerd wordt om iets met mijn lichaam te doen dat ik niet wil en anderen dit als iets seksueels zien?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mjers
Berichten: 1788

#2 , 30 aug 2016 16:20

Neen, u bent als meerderjarige volledig verantwoordelijk voor uw eigen daden.
U hebt getekend, dus u hebt toestemming gegeven... En daar eindigt het verhaal.

In de praktijk kan het heel goed zijn dat u onder druk werd gezet. Maar u hebt uw toestemming gegeven. Dit kan je niet ongedaan maken.

Reclame

Terug naar “Andere”